وعده علامتی برای تشرف کودکان سندروم داون به کربلا

اقتصاد ایران: تعدادی از کودکان و نوجوانان دارای سندرم داون به بیان آرزوی‌شان برای تشرف به کربلا و حرم امام حسین (ع) پرداختند که مدیرعامل کانون پرورش وعده اعزام شان را به کربلا را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از کودکان و نوجوانان دارای سندرم داون در گردهم‌آیی مذهبی «سفیران خورشید» به ابراز ارادت نسبت به حضرت امام حسین (ع) و مداحی و مدیحه سرایی عاشورایی پرداختند.

اعضای کانون خیریه سندرم داون در این گردهم‌آیی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا کرده و به شعرخوانی و مداحی پرداختند.

این برنامه با هنرنمایی «موچولو» عروسک نمادین کودکان سندرم داون و عموقدرت عروسک مشهوری که وحید خسروی آن را حرکت می‌دهد و اجرای الهام دارابی قصه‌گوی بین‌المللی کانون همراه بود و آن‌ها ساعتی برای بچه‌ها برنامه اجرا کردند. در این میان علاوه بر مداحی کودکان، پخش نماهنگی از گفته‌های این بچه‌ها درباره میزان عشق و علاقه‌شان به امام حسین (ع) و شرکت در یک کارگاه نقاشی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در بخشی از این گردهم‌آیی چند نوجوان با توجه به توانایی‌های‌شان مداحی کردند و به بیان آرزوی‌شان برای تشرف به کربلا و حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند که حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد این چند را نوجوانان به‌همراه یکی از والدین‌شان به کربلا اعزام خواهد کرد.

وی در این گردهم‌آیی همچنین وعده کرد تا فضایی را مشابه مراکز کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران به کودکان سندرم داون اختصاص دهد تا آن‌ها نیز بتوانند در فضای این مرکز کتاب بخوانند و از برنامه‌های کانون در کنار والدین‌شان استفاده کنند.

گیتی خامنه مجری برنامه‌های کودک دهه ۶٠ تلویزیون نیز در جمع بچه‌های سندرم داون به تمجید از آن‌ها پرداخت و گفت: شما همان‌هایی هستید که دنیای ما را زیباتر کرده‌اید. برخی زندگی‌شان با دیگران متفاوت است این تفاوت‌ها مهم نیست و شما می‌توانید در کنار پدر و مادرهایی که عاشقانه دوست‌تان دارند آینده بسیار خوب و زیبایی را برای خودتان و مردم دنیا درست کنید.

در ابتدای این گردهم‌آیی نیز پوراندخت بنیادی مدیرعامل کانون سندرم داون با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون و موفقیت‌های اعضای آن در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و اقتصادی و اشتغالزایی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابت همراهی در برگزاری این برنامه که روز ششم مرداد ١۴٠٣ برگزار شد قدردانی و اظهار امیدواری کرد این رویداد آغازی باشد برای همراهی و همکاری‌های بیشتر کانون پرورش فکری با کانون سندرم داون و بچه‌های عضو این مجموعه بتوانند به‌صورت برابر با دیگر کودکان از برنامه‌های کانون استفاده کنند.

موسسه رسانه‌ای آزنیک نیز در برپایی گردهم‌آیی سفیران خورشید با کانون سندرم داون همکاری داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ