برگزاری مراسم بزرگداشت «نخستین قیام» ۱۰ مرداد ماه در زابل

اقتصاد ایران: زابل- سرپرست فرمانداری ویژه زابل از برگزاری مراسم بزرگداشت «نخستین قیام» دهم مرداد ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ولایتی پور ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری باشکوه نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم دارالولایه سیستان که با حضور مسؤولان مرتبط شهرستانهای شمال استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: مردم سیستان در خونخواهی قیام واقعه عاشورا، بصیرت را به نمایش گذاشتند، براین اساس، باید تلاش شود تا این رویداد مهم به‌عنوان قله تاریخی منطقه مطرح شود.

وی بیان کرد: یکی از افتخاراتی که مردم سیستان دارند و همه سال در ماه محرم آن را گرامی می‌دارند، برپایی همایش نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین (ع) است که در کنار دیگر آئین‌های مردم منطقه سیستان در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این قیام، نشان‌دهنده ایمان، اعتقاد و اخلاص مردم سیستان به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع)، به‌خصوص سیدالشهدا هست که آنان توانستند در خفقان به‌شدت سنگین یزید، از جان خود گذشته و به خون‌خواهی امام حسین (ع) قیام کنند.

معاون سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: منطقه سیستان بر مبنای تقسیمات جغرافیایی فعلی شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان هست و یکی از اتفاقات مهمی که در تاریخ منطقه سیستان به ثبت رسیده که نشان‌دهنده بصیرت و ولایت‌مداری ویژه مردم این خطه و دلبستگی مردم سیستان به اهل‌بیت (ع) هست، قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) بوده که تقریباً دو ماه بعد از ماجرای کربلا رخ‌داده است.

وی تأکید کرد: مردم سیستان در خونخواهی واقعه عاشورا، بصیرت را برای همه جهانیان به نمایش گذاشتند، باید تلاش شود این رویداد مهم به‌عنوان قله تاریخی منطقه مطرح شود.

سرپرست فرماندار ویژه شهرستان زابل با اشاره به اهمیت تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق مردم سیستان به اباعبدالله الحسین (ع) بر تعمیق و تحکیم روحیه ولایت‌مداری مردم و ایجاد شور انقلابی بر حضور با بصیرت در صحنه تأکید کرد.

وی افزود: در ۲۵ محرم امسال آئین بزرگداشت «نخستین قیام» به خون‌خواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان نیز چهارشنبه دهم مردادماه جاری، ساعت ۸و۳۰ دقیقه صبح در مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل برگزار خواهد شد که از عموم شهروندان دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

شایان ذکر است اعضای این نشست در ادامه به بیان پیشنهادات، درخواست‌ها، و مشکلات و راهکارها پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ