لزوم برگزاری جشنواره تئاتر لرستان طی امسال

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر لزوم برگزاری جشنواره تئاتر لرستان طی امسال تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد ظهر دوشنبه در نشست با هیئت‌مدیره منتخب انجمن هنرهای نمایشی لرستان، هنر تئاتر و نمایش را ابزاری ارزشمند برای انتقال فرهنگ دانست و باتوجه‌به ظرفیت‌های غنی هنر تئاتر در استان تأکید کرد: حوزه تئاتر دارای یک شبکه گسترده و به‌هم‌پیوسته کشوری است.

وی گفت: معتقدم در یک پژوهش باید زیربنای انجمن هنرهای نمایشی استان در حوزه مشکلات و استعدادهای تئاتر مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه وحدت بین اعضا در این دوره باید در عالی‌ترین حد و اندازه باشد، افزود: انجمن نمایش استان باید تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و دغدغه‌های حوزه تئاتر لرستان با همدلی اهالی و هم‌افزایی هنرمندان این رشته به کار گیرد و حفظ شأن و منزلت پیش‌کسوتان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه در دستور کار باشد چرا که پیش‌کسوتان گنجینه این هنر هستند.

روانشاد، نیاز روز جامعه را شادی و نشاط عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به این مهم، مسائل حوزه نمایش در استان باید به‌خوبی احصا شود و ضمن برگزاری جلسات مختلف اجراهای نمایش‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

وی ضمن مهم برشمردن برگزاری جشنواره تئاتر در سال جاری، گفت: سال گذشته هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درخشش خوبی داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تأکید بر اصل آموزش و نگاه ویژه انجمن هنرهای نمایشی استان به این مقوله، گفت: باتوجه‌به اینکه یکی از ضعف‌های سال‌های اخیر در لرستان در حوزه نمایشنامه‌نویسی است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

روانشاد ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انجمن هنرهای نمایشی استان در دوره قبل، گفت: حضور اعضا در این دوره ارزشمند است و باید ضمن داشتن چشم‌انداز، تغییر و تحولات محسوس در حوزه تئاتر استان را به‌خوبی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای جدید در استان، ترویج ادبیات فاخر، صیانت از مرزهای اخلاقی، دینی و انقلابی و ملی و خانوادگی و زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌هایی است که انجمن هنرهای نمایشی استان باید دنبال کند، افزود: رشد کیفی و ارتقا شاخص‌های هنری هنرهای نمایشی، توجه به تولید نمایشنامه‌های فاخر و تربیت نویسندگان متعهد، پاسداشت و تکریم هنرمندان و توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و طنز فاخر مورد انتظار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ