برگزاری پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» در مردادماه

اقتصاد ایران: پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» از ۱۰ تا ۱۹ مرداد در موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مؤسسه فرهنگی هنری نسل امروز بهشتی با هدف انتقال پیام عدالت‌خواهی و مقاومت در برابر ظلم همراه با اجرای نمایشنامه آیینی «عروس غزه» و سرود از ۱۰ تا ۱۹ مرداد در مرکز همایش‌های بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

زینب عبدالرضا تهیه کننده این سوگواره و تئاتر نمایشی گفت: با توجه به برنامه ریزی هر سال هیئت در خصوص برگزاری سوگواره عاشورایی در دهه سوم محرم الحرام و حوادث فاجعه باری که در غزه شاهد آن هستیم، تصمیم بر آن شد تا سوگواره عاشورایی امسال با هدف تبیین «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» برای پنجمین سال متوالی اجرا گردد. باید بدانیم که عاشورا مختص به دهه ٦٠ هجری نمیباشد، عده ای عاشورا را تمام شده میپندارند، در صورتی که امروزه ما شاهد حوادث سنگینی چون کشتار مسلمانان و کودکان در میانمار و غزه هستیم. و این حوادث گواه بر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا میباشد. نمایش عروس غزه سعی نموده تا همقدم در جهت انقلاب جهانی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته است، گامی هر چند کوچک بردارد. این نمایش روایت زوج نخبه ای ایرانی فلسطینی است که در که در آسمان غزه پر پرواز گرفتند.

در ادامه کمال مقدم کارگردان این نمایشنامه نیز گفت: در این اثر سعی شده که با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن تئاتر و موسیقی آیینی، صحنه‌هایی از واقعه عاشورا را بازسازی کرده و همزمان به شباهت‌های این واقعه با حوادث جاری در فلسطین اشاره شود. این نمایشنامه با استقبال گسترده‌ای از سوی هنردوستان و منتقدان مواجه شده و بسیاری از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار هنری سال یاد می‌کنند.

در این نمایش بازیگرانی همچون ایمان اعوانی، آدریانا باقری، آنالی خان زاد، پانیذ عظیمی، پرستش فرح آبادی، حانیه نوری، حسن براتی، حسنا کشانی، حلما حمزه، حنانه رحیمی والا، رامین حبشی، ریحانه الله کرم، زهرا سادات علوی، زینب سادات مرتضوی، زینب کلوخی، زینب هنرمند، سارا نجفی فرزانه، ساسان بنی حاتم، سینا مومنی، سونیا صباغی، سیده آوین طباطبایی عقدا، صبا صوفی، طهورا بختیاریان، عارفه سهیل نقشی، عاطفه اخوان، عرفانه مددی، علی برزی، علی سهیلی فرد، فاطمه زهرا رحیمی والا، فاطمه زهرا عباسی، فاطمه صداقت، کیان بهادرخانی، کیانا حاجی لو، لیلا ملک نیا، محسن کریمیان، محمد طالبی، مطهره امانی، مطهره مظلومین، ملیکا حاجی علی، منصوره ذبیحی، مهدی کاشف الهامی، مهنا استرآبادی، هلنا پیری آذر، هلیا صداقت، یاس عباسی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین مرتضی رحیمی والا به عنوان سرمایه گذار و مدیر تولید پروژه، ریحانه ابوالحسنی جانشین تهیه کننده، زینب عبدالرضا به عنوان طراح نمایشنامه، مجید حاتمی و متین غضنفری به عنوان نویسنده، محمدعلی شیخ هادی به عنوان سرپرست گروه سرود، ملینا تقوی به عنوان دستیار کارگردان، امیر شیرخانلو به عنوان مدیر صحنه، امیرحسین قوچان به عنوان طراح صحنه و لباس، ابوالفضل عبدالحسینی و محمدرضا مزینانی به عنوان دستیار صحنه، محمد مهدی رحیمی والا، امیرحسین قوچان به عنوان طراح دکور، کمال مقدم به عنوان طراح نور، امیرحسین محمدی به عنوان اجرای نور، عاطفه پازوکی به عنوان سرپرست گروه گریم، شقایق سروش به عنوان اجرای گریم، ابوالفضل شیرازی به عنوان آهنگساز، فرشته علیجانی به عنوان لوگو تایپ، ربابه فاضل بستی به عنوان طراح پوستر، زهرا سادات رضایی به عنوان مدیر روابط عمومی و تهرانی و فراهانی به عنوان مدیر تدارکات و پشتیبانی در این تئاتر نمایشی حضور دارند.

پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» از ۱۰ تا ۱۹ مرداد از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در سالن همایش های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ