امامزاده زیدبن علی (ع) همچنان در محاصره مغازه‌ها

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بر لزوم همکاری متولیان برای آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی (ع) در شهر خرم‌آباد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام طباطبایی ظهر امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از محورهای فعالیت اوقاف و امور خیریه، بحث برگزاری مسابقات قرآنی است، اظهار داشت: ۱۹ و ۲۰ ماه جاری، مسابقات استانی قرآنی در لرستان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات استانی قرآنی

وی عنوان کرد: اوقاف تنها دستگاهی است که مسابقات بین‌المللی قرآنی را برگزار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه مسابقات قرآنی از سوی این نهاد به‌صورت شهرستان، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: مسابقات شهرستانی برگزار شده، ۵۳ نفر از خواهران و ۳۵ نفر از برادران به مرحله استانی راه پیدا کردند.

امامزاده زیدبن علی (ع) همچنان در محاصره مغازه‌ها

حجت‌الاسلام طباطبایی، تصریح کرد: در این راستا در تاریخ ۱۹ مردادماه مسابقات قرآنی خواهران و ۲۰ مردادماه نیز مسابقات قرآنی برداران در استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل، تحقیق، دعا، اذان و همچنین معارف برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این دوره از مسابقات را به بهترین شکل در استان برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به گردشگری مذهبی در استان و همچنین معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه لرستان در سطح کشور، گفت: اگر بتوانیم گردشگری مذهبی را در استان ترویج کنیم به طور حتم در سایر حوزه‌های گردشگری نیز مؤثر خواهد بود.

لزوم توجه به گردشگری مذهبی در لرستان

حجت‌الاسلام طباطبایی با تأکید بر اینکه سالانه زائران فراوانی از امامزادگان و بقاع متبرکه لرستان بازدید می‌کنند، گفت: مهم است که این بقاع متبرکه و امامزادگان را در سطح کشور معرفی کنیم.

وی افزود: به طور مثال در شهرستان ازنا امامزاده قاسم (ع) را داریم که بنای با عظمتی با قدمت بیش از ۸۰۰ سال دارد، نیاز است که بقاع متبرکه را هم از نظر مذهبی و هم میراثی در سطح کشور معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه حفظ و نگهداری موقوفات بر عهده این اداره کل است، عنوان کرد: چند سالی است که اوقاف و امور خیریه در حوزه تولید ورود پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱.۴ مگاوات برق از سوی اوقاف و امور خیریه لرستان، گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت را در این حوزه بالا ببریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دامداری از سال ۹۹ در استان، گفت: این دامداری با ۳۰ رأس گاوشیری فعالیت خود را شروع کرد و الان به بیش از ۱۳۰ رأس رسیده است.

امامزاده زیدبن علی (ع) همچنان در محاصره مغازه‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی دراین‌رابطه از جمله اختصاص زمین و اختصاص مجوزهای لازم، گفت: ما آمادگی اجرای فاز دوم این دامداری را در راستای تولید و ایجاد اشتغال در استان داریم.

حجت‌الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امامزاده زیدبن علی (ع) در شهر خرم‌آباد و مغازه‌های در حریم آن، بیان داشت: مغازه‌ها و دکه‌هایی که اطراف این امامزاده هست، مربوط به قبل از انقلاب است، اینها بعضاً دو خانواده، سه خانواده و… از طریق آنها امرارمعاش می‌کنند.

وی گفت: اگر قرار باشد که حریم این امامزاده آزاد شود باید جایی و مکانی برای این مغازه‌ها در نظر گرفته شود تا زمینه اجرای این طرح فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه عملیاتی‌کردن این امر نیز تنها از عهده اوقاف و امور خیریه خارج است، افزود: میراث‌فرهنگی اعلام می‌کند اینجا حریم درجه یک قلعه فلک‌الافلاک است، اوقاف آن را آزاد کند، این در حالی است که بعدازاین امر اوقاف نمی‌تواند آنجا هیچ دخل و تصرفی داشته باشد، خب اگر این گونه است که خود میراث‌فرهنگی اقدام به این کار کند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی باید دراین‌رابطه پای‌کار بیایند، تصریح کرد: تنها مشکل در این صورت حل می‌شود در غیر این صورت اوقاف به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم با مردم تقابل کنیم، به‌هرحال کسب‌وکار مردم هم نباید لنگ شود، بیان داشت: من به استاندار نیز گفتم که این امر یک کار بین دستگاهی است، شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف، استانداری، میراث‌فرهنگی و… باید پای‌کار بیایند تا این امر تحقق پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ