قدردانی پایتخت مقاومت از پیرغلامان حسینی/کرمان حسین آباد ایران شد

اقتصاد ایران: کرمان- پایتخت مقاومت هم اکنون یکپارچه و پرشور آماده برگزاری اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی و قدردانی از پیشکسوتانی است که سالها در نکوداشت خاندان اهل بیت(ع) از جان و دل مایه گذاشته اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمان و با حضور میهمانانی از ۱۲ کشور جهان برگزار می‌شود.

طبق برنامه ریزی ستاد برگزاری بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی، قرار بود این اجلاسیه تیر ماه در کرمان برگزار شود که به دلیل دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری، زمان برگزاری آن به مرداد ماه موکول شد.

بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی از ۹ تا ۱۱ مرداد ماه و با شعار کرمان حسین آباد ایران برگزار خواهد شد.

۴ برنامه محوری افتتاحیه، شاعران حسینی، سر زدن به روضه‌های خانگی و اختتامیه از جمله برنامه‌های این آئین اعلام شده و تجلیل از پیرغلامان و هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

میهمانانی از کشورهای کلمبیا، عراق، یمن، لبنان، آلمان و کشورهای اروپایی از جمله میهمان این اجلاسیه خواهند بود.

رونمایی از نشان اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان

دبیرخانه اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در آستانه برگزاری بیست و یکمین دوره این رویداد، از نشان رسمی آن رونمایی کرد.

2537219_118.jpg

نشان این رویداد آئینی مذهبی با استفاده از کلمه پیرغلام، توسط محمد روح الامین طراحی شده است.

بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت سازمان بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی-مذهبی باحضور جمعی از فعالان و نخبگان جامعه ستایش گری و مداحی سراسر کشور برگزار می‌شود.

توفیق برگزاری اجلاسیه در کرمان پس از مدت‌ها انتظار

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در جلسه شورای اداری استان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان، اظهار کرد: کرمان پس از مدت‌ها انتظار توفیق این اجلاسیه را یافته است.

وی افزود: امیدواریم استان کرمان و کشور از اثر معنوی این همایش پر افتخار و بزرگ بهره‌مند شود.

علیدادی سلیمانی سپس به نگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تاکید کرد: پرچم کرمان در مسیر ایثار و شهادت بالا بوده و حاج قاسم الگوی ایثار و شهادت است که در تاریخ ماندگار شد.

فرصت نمایش ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه هیات‌داری و عزاداری

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در برنامه سلوک عشق سیمای مرکز استان، اظهار کرد: همه برنامه‌های اجلاس از سیمای مرکز استان و برخی شبکه‌های ملی و بین‌المللی به صورت مستقیم پخش می‌شوند.

وی افزود: فرصتی برای استان کرمان ایجاد شده است تا ظرفیت‌های خود را در حوزه هیات‌داری و عزاداری اهل بیت (ع) به خصوص ابا عبداالله الحسین (ع) به نمایش بگذارد.

فداکار ادامه داد: ۹ تا ۱۱ مرداد ماه، میزبانی بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی اجلاس پیرغلامان را در شهر کرمان خواهیم داشت.

استاندار کرمان گفت: با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که کرمان به واسطه شهید سلیمانی دارد، از ۱۳ کشور همچون عراق، سوریه، ترکیه، لبنان، پاکستان و … مهمان داریم.

فداکار تصریح کرد: عموم مردم استان می‌توانند از برنامه‌های این اجلاس سه روزه بهره ببرند.

استاندار کرمان همچنین در جلسه شورای اداری استان کرمان، تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در برگزاری و حفظ جایگاه روضه‌های خانگی تلاش فراوانی داشت.

وی افزود: حاج قاسم همواره درصدد برگزاری مجالس عزای اهل‌بیت علیهم السلام و اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود.

فداکار افزود: بیت‌الزهرا، حسینیه ثارالله و گلزار شهدای کرمان سه مکان مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی است که برنامه‌های اجلاس در آنجا برگزار می‌شود.

فداکار تاکید کرد: بایستی رسانه‌های استانی در ابعاد مختلف به بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در کرمان بپردازند.

افتتاحیه اجلاسیه پیرغلامان در گلزارشهدای کرمان

احمد علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در جمع خبرنگاران گفت: مراسم افتتاحیه بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی شامگاه ۹ مردادماه در گلزار شهدای کرمان انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نخستین برنامه میهمانان در ۹ مرداد ماه، زیارت مرقد شهید سلیمانی و شهدای کرمان خواهد بود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی، بر فضاسازی شهر کرمان توسط شهرداری تاکید کرد.

علی رمضانی افزود: در مراسم اختتامیه اجلاسیه از خانواده شهید عادل رضایی، مداح کرمانی که در حمله تروریستی ۱۳ دی ماه به شهادت رسید تجلیل خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، تجلیل از خانواده مرحوم ایرج کامیابی، رئیس سابق شورای هیئت‌های مذهبی کرمان را از دیگر برنامه‌های روز اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی عنوان کرد.

حضور پیرغلامان در ۳۲ منزل برگزار کننده روضه خانگی در کرمان

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، بیان کرد: یکی از برنامه‌های بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان، حضور در ۳۲ منزل برگزار کننده روضه خانگی است.

36878.jpg

وی افزود: هماهنگی و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این رویداد معنوی و فرهنگی بسیار ضروری است.

بیگ زاده ادامه داد: ورود میهمانان بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به کرمان در روز سه شنبه ۹ مردادماه انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تصریح کرد: ۱۰ مردادماه همایش شعر آئینی با حضور پیرغلامان و خادمان حسینی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: عصر ۱۰ مردادماه پیرغلامان در ۳۲ منزلی که روضه خانگی برگزار می‌کنند، حضور خواهند یافت.

بیگ زاده گفت: همایش بانوان حسینی نیز عصر چهارشنبه ۱۰ مردادماه در محل سالن همایش‌های شهید سلیمانی استانداری کرمان، تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: صبح پنج‌شنبه ۱۱ مرداد، بازدید از اماکن تاریخی کرمان پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در پایان اظهار کرد: مراسم اختتامیه اجلاسیه شامگاه پنجشنبه ۱۱ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی و آمادگی کمیته‌های مختلف برای برگزاری اجلاسیه، بر آمادگی کامل زیرساخت‌های استان تاکید کرد.

نصب بیلبوردهای تبلیغاتی اجلاسیه در قریب ۲۰ نقطه از شهر کرمان

همچنین در این نشست محسن تویسرکانی شهردار کرمان گفت: همکاران ما جهت برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، پای کار هستند.

وی گفت: بیلبوردهای تبلیغاتی اجلاسیه از امروز در قریب ۲۰ نقطه اصلی شهر کرمان نصب خواهد شد.

ضرورت معرفی میراث معنوی کرمان در اجلاس پیرغلامان حسینی

عرفان خداپرست دبیر بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی نیز در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، از حضور نمایندگان ۱۳ کشور جهان در این اجلاس خبر داد.

وی افزود: بیش از ۱۳ کشور جهان از جمله عراق، لبنان، هند، بورکینافاسو، پرو، پاکستان، افغانستان، ترکیه، تایلند، کلمبیا، آلمان، فیلیپین و سوریه در این اجلاس حضور دارند.

خداپرست خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه میهمانانی از ۱۳ کشور در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان شرکت می‌کنند، نشان دادن میراث معنوی کرمان در این اجلاس از ضروریات است.

دبیر بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان، بیان کرد: جلسه شعر و برنامه بزم‌خوانی پیرغلامان حسینی در بیت‌الزهرا (س) هم مانند افتتاحیه و اختتامیه به صورت زنده از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بومی و آئینی عزاداری‌های کرمان، تقدیر از پیرغلامان برتر، باطل کردن تمبر بیست و یکمین دوره اجلاس، برگزاری روضه‌های خانگی و اعزام پیرغلامان به مساجد شاخص شهرازجمله برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.

دبیر بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان، تصریح کرد: همچنین تقدیر از خانواده شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، تجلیل از پیرغلامان فقید استانی و برگزاری سومین نشست بانوان تأثیرگذار در عرصه ستایشگری از دیگر برنامه‌های اجلاس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ