یک دریاچه آفریقایی به مرز انفجار رسید

اقتصاد ایران: طبق گزارشی جدید یکی از بزرگترین دریاچه های آفریقا به نام «کیوو» (Kivu)  با دی اکسید کربن و متان اشباع شده و همین امر ممکن است به انفجاری بدون هشدار منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، پیش از این نیز دو دریاچه نیوس و مونون منفجر شده اند. در این حوادث حدود ۱۸۰۰ نفر و هزاران حیوان جان باختند.

دریاچه کیوو از لحاظ مساحت بسیار بزرگتر از نیوس یا مونون است، به طوری که طول و عرض آن به ترتیب ۵۵ و ۳۰ مایل محاسبه شده اند. عمق دریاچه نیز ۱۵۶۰ فوت است. کیوو ساختاری لایه بندی شده دارد، به بیان دیگر فقط ۲۰۰ فوت روی آب به طور مرتب ترکیب می شوند و آبی که در لایه های عمیق تر جریان دارد، راکد است.

یکی از دلایل احتمالی انفجار در دریاچه کیوو آن است که در نزدیکی «شکاف شرق آفریقا» (East African Rift) مرز یک صفحه تکتونیک زمین قرار دارد. این شکاف سبب می شود صفحه تکتونیک سومالیایی به سمت شرق و دور از قاره آفریقا حرکت کند. چنین حرکتی به فعالیت های ارتعاشی و آتشفشانی در منطقه منجر می شود و از سوی دیگر دریاچه را از گازهای سمی پر می کند.

کارشناسان معتقدند حدود ۷۲ مایل مکعب دی اکسید کربن و ۱۴ مایل مکعب متان در کف دریاچه کیوو وجود دارد. این مواد شامل نشان هایی از گاز سولفید هیدروژن نیز هستند. ترکیب این ۳ گاز ممکن است به انفجارهای شدید منجر شود و روی مناطق پر جمعیت تاثیر بگذارد. هرگونه انفجاری به معنای آزادسازی انبوهی از گازها به مدت چند روز یا هفته در اطراف دریاچه است.

برخی شرکت ها مانند هیدراگاز انرژی در کانادا تصمیم دارند متان دریاچه کیوو را استخراج کنند. کارشناسان معتقدند استخراج گازها به تولید برق منجر می شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ