قیمت نان در کردستان ۲۵ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: سنندج_معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کارشناسان اداره‌کل صمت کردستان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی استان و به منظور حمایت از خبازان قیمت مطلوبی را برای نرخ نان در استان اعلام کردند.

وی افزود: این نرخ پیشنهادی در جلسه‌ای با حضور مسؤولان استانی مطرح و به تصویب رسید و در حال حاضر نیز در خبازی‌های استان به اجرا درآمده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان با اشاره به قیمت کنونی انواع نان در کردستان گفت: قیمت نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۱۶۰ گرم و نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۱۴۰ گرم از چهار هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش پیدا کرد..

سردارزاده بیان کرد: قیمت سنگک سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۱۷ هزار ریال به ۲۱ هزار ریال و سنگک سنتی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۲۰ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: قیمت سنگک ماشینی یارانه نوع یک (کیلویی فروشی) از ۳۸ هزار و ۳۰۰ ریال به ۴۷ هزار و ۵۰۰ و نان سنگک ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ از ۴۴ هزار ریال به ۵۵ هزار ریال رسید.

وی خاطرنشان کرد: نان تافتون سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۲۵۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰، نان تافتون ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۲۸۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰ ریال و نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۴ هزار ریال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت نان بربری یارانه نوع ۲ بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۵ هزار ریال به ۱۸ هزار و ۷۵۰ ریال رسید.

قیمت نان بر دستگاه پوز نانوایی‌ها ثبت شده است

سردارزاده با اشاره به اینکه قیمت‌های نان اعلام شده از چهارم مرداد سال جاری در دستگاه پوز موجود در نانوایی‌ها ثبت شده است، تصریح کرد: هیچکدام از خبازان نمی‌توانند بیشتر از این قیمت را از مردم دریافت کنند.

سردارزاده بر توجه و دقت مردم به قیمت نان دریافت شده از سوی خبازان تاکید کرد و گفت: قیمت هر نایلون هم پنج هزار ریال در این دستگاه ثبت شده و شهروندان هوشیار باشند بیش از این مبلغ از آنها دریافت نشود و در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس یا به ادارات صمت در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: قیمت هر کلانه (نان سنتی در استان) با روغن ۱۰۰ هزار ریال و بدون روغن ۸۰ هزار ریال مصوب شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: قیمت نان سنگک و بربری آزادپز هم حدود یک ماه پیش به ترتیب ۱۰۰ هزار ریال و ۷۰ هزار ریال مصوب و اجرایی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ