جانشین لامبورگینی اوراکان ۲۶ مرداد از راه می‌رسد

اقتصاد ایران: طبق اعلام لامبورگینی، جانشین خودرو اوراکان در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) از راه خواهد رسید.

سرانجام تاریخ رونمایی از جانشین اوراکان مشخص شد. لامبورگینی در گزارش نتایج فروش نیمه‌ی اول ۲۰۲۴، از معرفی ابرخودروی کاملاً جدید خود در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) خبر داد. این خودرو که با نام Temerario شناخته می‌شود، سومین محصول هیبریدی پلاگین لامبورگینی خواهد بود که در جریان نمایشگاه خودرو مونتری به‌نمایش درخواهد آمد.

خودرو جدید لامبورگینی برخلاف Huracan و Gallardo، محصول کاملاً اختصاصی از این شرکت محسوب می‌شود و دیگر شباهتی به آئودی R8 نخواهد داشت. موفقیت‌های مالی اخیر لامبورگینی به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تقسیم هزینه‌های توسعه با معادل R8، روی مدل کاملاً جدید تمرکز کنند.

تصویر غیررسمی از جانشین لامبورگینی اوراکان نمای پشت

در جریان اخبار و شایعات پیش‌ از معرفی رسمی، مشخص شد که متأسفانه صدای دلنشین موتور V10 از این خودرو حذف خواهد شد. به‌نوشته‌ی Motor1، لامبورگینی از موتور V8 توئین‌توربو با قدرت ۷۸۹ اسب بخار در خودرو مذکور استفاده خواهد کرد.

این موتور ۴ لیتری با استفاده از توربوشارژر، با گشتاور ۷۳۲ نیوتن‌متر تا دور خیره‌کننده‌ی ۱۰ هزار دور در دقیقه نیز خواهد چرخید. موتور مذکور براساس نمونه‌ی SC63 LMDh ساخته شده است که البته با حجم موتور ۳٫۸ لیتر و سیستم هیبریدی متفاوتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تصویر غیررسمی از جانشین لامبورگینی اوراکان نمای بقل
تصویر غیررسمی از جانشین لامبورگینی اوراکان نمای جلو

باتوجه‌به ماهیت هیبریدی Temerario، خروجی نهایی آن بسیار بالاتر خواهد بود. بین موتور بنزین‌سوز و گیربکس دوکلاچه‌ی هشت سرعته‌، موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۱ نیوتن‌متر قرار گرفته است. سایر جزئیات خودرو مذکور هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند، اما می‌دانیم از سیستم هیبریدی بهره خواهد برد؛ بدین‌ترتیب احتمال دارد یک موتور در جلو و دیگری در عقب خودرو قرار بگیرند.

مقالات مرتبط:
  • لامبورگینی ۶ میلیون دلاری؛ گران‌قیمت‌ترین خودرویی که آنلاین فروخته شده است
  • جایگزین خودرو لامبورگینی هوراکان قدرت بسیار زیادی خواهد داشت

استفان وینکلمان، مدیرعامل لامبورگینی می‌گوید خروجی کلی خودرو از ۸۸۷ اسب بخار فراتر خواهد رفت. این عدد تقریباً ۲۵۰ اسب بخار بیشتر از قدرتمندترین مدل‌های Huracan است. با این حال، منطق می‌گوید که ابرخودرو جدید با اضافه‌شدن تمام اجزای الکتریکی، کمی سنگین‌تر هم خواهد شد.

لامبورگینی شرایط بسیار خوبی را تجربه می‌کند. تحویل خودروهای این شرکت تا پایان ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) به ۵۵۵۸ دستگاه رسید و رکورد جدیدی را در نیمه‌ی اول سال ثبت کرد. از طرفی Huracan در ماه دسامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) از خط تولید خارج خواهد شد و جای خود را به جانشین کاملاً جدیدش خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ