رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم در مسیرهای اربعین

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی از رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیر سفرهای اربعین و مذاکره با تاکسی‌های اینترنتی برای استفاده از این ظرفیت جهت جابجایی زائران خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در جلسه ستاد اربعین، اظهار کرد: در بخش جاده‌ای که اصلی‌ترین نقش‌ و بیشترین سهم جابجایی زائران را دارد، برنامه‌ریزی‌شده که هم حمل‌ونقل عمومی و هم ظرفیت‌های اتوبوس‌ها به خدمت گرفته شود و برای این کار مکانیزم‌های تشویقی مطلوبی در نظر گرفته شده تا رانندگان بتوانند با انگیزه بیشتری به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: در کنار آن برای خودروهای شخصی افراد نیز پارکینگ‌های بیشتر و گسترده‌تر نیاز است که در این راستا نیز اقدامات مربوطه در حال انجام است.

وی با یادآوری این‌‌که سال‌های گذشته 10 نقطه حادثه‌خیز در مسیر جاده‌ای سفرهای اربعین داشتیم که این نقاط رفع شده است، تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر، روکش آسفالت، خط‌کشی و نصب علائم نیز برای ایمن‌سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه‌های مرزی در دستور کار است که تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه  وشهرسازی از مذاکره برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و بیان این‌که امیدواریم امسال هم بتوانیم از این ظرفیت برای جابه‌جایی زائران استفاده کنیم، گفت: در پایانه‌های مرزی به دلیل گرمای شدید با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مه‌پاش‌ها افزایش قابل توجهی داشته‌اند و سایه‌بان‌ها در پایانه‌ها و پارکینگ‌ها 15 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

بذرپاش با اشاره به این که حجم بالای ناوگان کمک می‌کند ایستایی مسافر کمتر باشد، اضافه کرد: در بخش فرودگاهی سال گذشته از 21 فرودگاه کشور اعزام زائرین انجام شد و امسال سعی خواهیم کرد به تعداد این فرودگاه‌ها افزوده شود تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند بیش از پیش به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: تعداد فرودگاه‌ها هر چه افزایش پیدا کند جابجایی بین‌شهری زائران کمتر خواهد شد و نیاز نیست که مسافران به شهرهای دیگر سفر کنند و کم ترددی زائران برای دسترسی به فرودگاه‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی به سهولت خدمات‌دهی کند. علاوه بر این تمهیدات ویژه‌ای نیز در بخش فرودگاهی در نظر گرفته شده تا پذیرایی بهتری در فرودگاه‌ها و هواپیماها برای مردم داشته باشیم.

بذرپاش افزود: از کشورهای دیگر نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم تعداد زائران بیشتری را جابه‌جا کنیم و پیش‌بینی می‌شود که مسافران 25 تا 30 درصد بیشتر از سال گذشته از طریق هوایی در روزهای اربعین به عراق سفر کنند. این در حالی است که قیمت نیز توسط سازمان هواپیمایی اعلام شده که بخش قابل‌توجهی از این میزان هزینه بلیت را خود فرودگاه‌های عراق دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برآوردها این است که حداقل 10 درصد به تعداد زوار افزوده خواهد شد و این رشد بیش از 10 درصدی نیازمند افزایش آمادگی‌ها در بخش ناوگان است.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد ترخیص اتوبوس‌های وارداتی که در گمرک مانده‌اند نیز در هفته‌های آتی انجام شود تا این اتوبوس‌ها بتوانند در مسیر اربعین تردد کنند.

وی گفت: امسال اتوبوس‌هایی از عراق نیز از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق حرکت می‌کنند، امیدواریم تعداد این ناوگان به 400 دستگاه برسد. مجموع این اقدامات کمک می‌کند که بتوانیم زائران بیشتری را در زمانی کمتر جابه‌جا کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ