۶ راز طلایی برای داشتن پوستی سالم در تابستان

اقتصاد ایران: پوست یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است که باید در فصل تابستان از آن مراقبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازر فارس، بسیاری از افراد فصل تابستان را به دلیل پوشیدن لباس‌های آزاد و خنک، میوه‌های خوش طعم تابستانی، تعطیلات، مراقبت‌های کمتر برای پیشگیری از بیماری و... دوست دارند؛ اما گفتنی است که این فصل مانند سایر فصول آسیب‌ها و تهدیدهایی از جمله گرمازدگی، آفتاب سوختگی، تابش مستقیم پرتوهای یو وی بر پوست و ... دارد که در این گزارش روش‌های مراقبت از پوست در تابستان را بررسی خواهیم کرد.

چگونه در تابستان پوستی سالم داشته باشیم؟

از ضد آفتاب استفاده کنید

گفتنی است که اشعه UV-A و UV-B خورشید می‌تواند بسیار خشن باشد. این تشعشعات علاوه بر سوزاندن پوست، می‌توانند باعث پیری زودرس، لکه‌های پوستی، خطوط ریز و چین و چروک شوند. یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF 30-50 برای تمام انواع پوست در ماه‌های تابستان حیاتی است. حتی استفاده از ضد آفتاب در خانه ضروری است.

آبرسانی پوست را فراموش نکنید

از آنجایی که قرارگرفتن در زیر نور خورشید یا حتی در هوای گرم می‌تواند پوست شما را به‌شدت کم آب کند؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، حداقل دو بار در روز پوست خود را را با یک مرطوب کننده سبک آبرسانی کنید.مقدار زیادی آب بنوشید و میوه بخوریدعلاوه بر مراقبت از پوست در هوای گرم، بهتر است روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب‌میوه‌های تازه می‌تواند به هیدراته ماندن پوست و دفع سموم بدن کمک کند. علاوه بر نوشیدن آب، خوردن ماست و دوغ را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید.

سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

استفاده از آنتی اکسیدان‌ها برای حفظ درخشندگی پوست بسیار اهمیت دارد؛ زیرا آنها حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که تولید کلاژن را تقویت و باعث کاهش التهاب و پوست شما را از اثرات مضر خورشید محافظت می کنند.

محصولات آرایشی سبکتر انتخاب کنید

تعریق ، گرما و چرب شدن بیشتر سطح پوست، باعث حساس‌تر شدن پوست در برابر محصولات آرایشی در فصل تابستان می‌شوند. از این رو، متخصصان پوست توصیه می‌کنند علاوه بر سبک کردن آرایش سطح پوست در فصل تابستان، از محصولات چندمنظوره کمک بگیرید تا نیاز به استفاده از لوازم آرایش در شما کمتر شود. به همین علت میتوانید در تابستان به جای استفاده از انواع کرم پودرها یا ترکیبات پوشاننده مشکلات پوستی، از کرم ضدآفتاب حاوی رنگدانه کمک بگیرید.

پوست صورت را به خوبی مرطوب کنید

استفاده از یک مرطوب کننده متناسب با شرایط پوستی در فصل تابستان بسیار حیاتی و لازم است. بهتر است از مرطوب کننده هایی که دارای فرمول غیر چرب هستند متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی ترکیباتی مثل آنتی اکسیدان ، ویتامین A و C بوده و اگر دارای SPF باشد گزینه خیلی مناسبی برای استفاده در فصل تابستان خواهد بود.

مراقب پوست لب‌ها باشید

خشک و حساس شدن پوست لب‌ها جزو رایج ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان است؛ زیرا بیشتر افراد از رسیدگی به پوست لب در این فصل غفلت می‌کنند. پوست لب‌ها باید در تمام روزهای تابستان با کمک کرم ضدآفتاب مخصوص لب یا ضدآفتابهای چندکاره پوشانده شود. بهتر است شب‌ها قبل از خواب، از محصولات مراقبت از لب که حاوی روی، ویتامین E یا ویتامین C هستند نیز کمک بگیرید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ