۱۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان دچار ورس و خوابیدگی شدند

اقتصاد ایران: رشت- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در پی بارش شدید باران ۱۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان دچار ورس و خوابیدگی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح محمدی اظهار کرد: با تشدید بارش باران از دیروز در گیلان، ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار معادل ۱۰ درصد شالیزارهای استان که در مرحله برداشت محصول قرار دارند دچار خوابیدگی ساقه یا ورس شده‌اند که کار برداشت محصول را با دشواری و هزینه بالاتر مواجه می‌کند.

وی همچنین از خوابیدگی یا ورسِ ۴ درصد شالیزارهای استان که در مرحله خوشه دهی قرار دارند، افزود: ۷۵ درصد شالیزارهای گیلان معادل ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در مرحله خوش دادن قرار دارند که بر اثر بارش رگباری باران، ۴ درصد معادل ۷ هزار و ۴۱۰ هکتار دچار خوابیدگی یا ورس شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیشترین خسارت بارش باران در شالیزارهای استان از شهرستان‌های غربی شامل تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال و املش گزارش شده است.

محمدی با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر زمان آغاز بارش‌های رگباری در استان، افزود: شالیکاران باید هنگام بارش، خروجی زمین‌های شالیزاری را باز کنند تا از آبگرفتگی شالیزارها و خسارت به محصول جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پس از فروکش کردن آب باران در زمین‌ها، ابری بودن هوا و افزایش دمای هوا، احتمال بیماری بلاست در شالیزار وجود دارد، از کشاورزان خواست در یک مرحله، از داروی‌های ضد قارچ ویژه بلاست برای مقابله با این بیماری در شالیزارهای خود استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آخرین آمار خسارت وارده به شالیزارهای استان از سوی فرمانداری‌ها و مدیریت بحران استانداری در حال جمع آوری است که به زودی اعلام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ