عطوان:جنایت مجدل شمس کار اسرائیل است/حیفا غزه دوم می‌شود

اقتصاد ایران: یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با تاکید بر اینکه ارتش جنایتکار صهیونیستی با هماهنگی آمریکا پشت کشتار مجدل شمس در جولان اشغالی قرار دارد اعلام کرد: هر تجاوز رژیم اشغالگر به لبنان، درهای جهنم را به روی این رژیم باز می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی، در یادداشت جدید خود به نمایش توطئه آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه پرداخته و نوشت: همراهی شتابزده «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با داستان سرایی رژیم صهیونیستی در اتهام به حزب الله در حمله به شهرک مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه که با کشتار 12 نوجوان در زمین بازی همراه بود، نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر صهیونیستی همانند دیگر جنایت‌هایی که ارتش این رژیم در غزه، جنوب لبنان و بندر الحدیده یمن انجام داده است، در پشت این کشتار نیز قرار دارد.

جنایت مجدل شمس کار اسرائیل با هماهنگی آمریکا بود

عطوان افزود: دست داشتن رژیم اشغالگر در این جنایت، حتی نیازی به اجرای تحقیقات بین‌المللی داخلی برای اثبات آن ندارد و بحث در این زمینه، هدر دادن وقت است. بلینکن این اتهامات علیه حزب الله را از توکیو و چند ساعت بعد از انفجار در مجدل شمس و قبل از اجرای هرگونه تحقیقات میدانی حتی از سوی ارتش صهیونیستی مطرح کرد، و مدعی شد «همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که حزب الله به سمت مجدل شمس موشک شلیک کرده است و آمریکا بر حق اسرائیل در دفاع از شهروندان خود در برابر حملات تروریستی تاکید دارد».

وی تصریح کرد: این ادعاهای بلینکن که به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کند نشان می‌دهد کشتاری که اسرائیل در مجدل شمس انجام داده، اتفاقی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و از قبل هماهنگی‌های لازم با آمریکا درباره آن صورت گرفته بود. همچنین بعید نیست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر جزئیات این جنایت را در سفر اخیر خود به واشنگتن برای آمریکایی‌ها توضیح داده و چراغ سبز کاخ سفید را برای انجام آن گرفته باشد.

کشتار اعراب و کودکان توسط اسرائیل نیازی به اثبات ندارد

در ادامه این یادداشت آمده است: نوجوانانی که قربانی این جنایت ارتش اسرائیل شدند، خواه موشک از گنبد آهنین شلیک شده باشد یا از پایگاه ارتش اسرائیل، هویت اسرائیلی نداشتند و از خانواده‌های عربی- سوری بوده‌اند که همواره در برابر فشارهای رژیم اشغالگر برای تغییر تابعیت خود و دریافت تابعیت اسرائیل مقاومت کرده‌اند. در نتیجه اینکه بلینکن می‌گوید این نوجوانان، «شهروندان» اسرائیلی بوده‌اند و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، دروغی آشکار برای توجیه جنایت‌های این رژیم و حمله احتمالی علیه لبنان است.

عبدالباری عطوان تصریح کرد: جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اعراب و به ویژه کودکان، کاملاً آشکار بوده و نیازی به اثبات یا تشکیل کمیته تحقیقاتی ندارد. ارتش اشغالگر در همان روزی که جنایت مجدل شمس در جولان اشغالی را انجام داد، مدرسه سیده خدیجه را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه با پنج موشک مورد هدف قرار داد و آوارگان بی دفاع را قتل عام کرد. صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند که این مدرسه مرکز فرماندهی جنبش حماس بوده؛ درست همانند ادعاهای دروغینی که درباره اتاق عملیات گردان‌های القسام در تونلی در زیر بیمارستان الشف‌اء غزه مطرح می‌کردند و با همین دروغ‌ها مرتکب انواع جنایات شنیع علیه مردم بی‌گناه شدند.

وی افزود: صهیونیست‌ها عرب‌ها را می‌کشند و تاکنون شنیع‌ترین جنایات نژادپرستانه را علیه آنها انجام داده‌اند و فرقی نمی‌کند که این اعراب متعلق به کجا باشند. کشتارهایی که اشغالگران از سال 1948 تاکنون در کرانه باختری، نوار غزه و سایر اراضی اشغالی فلسطین انجام داده‌اند گواه این امر است. رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی تنها شهرک نشینان یهودی خود را به رسمیت می‌شناسد و جز برای محافظت از آنها، وارد جنگ نمی‌شود و در راستای فتواهای خاخام‌ها حاضر نیز حتی یک قطره خون را در دفاع از غیر صهیونیست‌ها فدا کند.

کل مواضع صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله است

نویسنده این مقاله تصریح کرد: نتانیاهو که با شکست‌های متوالی در جبهه‌های داخلی و خارجی به ویژه در جنوب لبنان دست و پنجه نرم می‌کند، دیگر تحمل جنگ فرسایشی با حزب الله و نیروهای ویژه مقاومت در الجلیل اشغالی را ندارد؛ جنگی که تاکنون منجر به آوارگی بیش از 200 هزار شهرک نشین صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی از ترس موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله شده است.

عطوان تاکید کرد: علاوه بر آن، پهپاد هدهد حزب الله موفق شده همه رادارها و دستگاه‌های رهگیری پیشرفته رژیم صهیونیستی را دور بزند و به اهداف مورد نظر خود برسد؛ همانطور که تصاویر زیادی از زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی در حیفا و تل الربیع اعم از بنادر، سکوهای گازی، زیرساخت‌های آب و برق، فرودگاه بن گوریون و. .. توسط پهپاد هدهد حزب‌الله منتشر شد و نشان داد بانک اهداف حزب الله در فلسطین اشغالی مملو از همه مواضع حساس صهیونیست‌هاست که در تیررس موشک‌ها و پهپادهای حزب الله قرار دارند.

عبدالباری عطوان خاطرنشان کرد: نتانیاهوی شکست خورده که از نظر روحی و روانی از هم پاشیده است، بار دیگر تهدیدات تکراری خود را که طی 20 سال گذشته از او شنیده‌ایم بیان کرد که بارزترین آنها این بود «حزب الله تاوان سنگینی خواهد پرداخت و حمله به مجدل شمس بی‌پاسخ نمی‌ماند و بیروت تبدیل به غزه دیگر خواهد شد».

هر حمله‌ای به لبنان درهای جهنم را به روی اسرائیل باز می‌کند

در ادامه این مقاله تاکید شده است: حزب الله در هیچ یک از دوره‌های درگیری هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد، همواره به ارزش‌های اخلاقی پایبند است، به قواعد درگیری و قوانین جنگ احترام می‌گذارد و هرگز هیچ موشکی را با هدف کشتن شهرک نشینان غیرنظامی اسرائیلی شلیک نکرده است؛ هرچند که اغلب شهرک نشینان صهیونیست، نظامی هستند و به عنوان نیروی ذخیره در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند و حزب الله اگر می‌خواست می‌توانست آنها را هدف قرار دهد.

عطوان تاکید کرد: اگر حزب الله می‌خواست همچون اسرائیل دچار انحطاط اخلاقی شود، می‌توانست ده‌ها و چه بسا صدها هزار نفر را به راحتی بکشد. اما حزب الله از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون تنها از موشک‌های کاتیوشا استفاده کرده و نه موشک‌های سنگین نقطه زن که بیش از 150 هزار فروند آن را در زرادخانه خود دارد.

وی افزود: اما هرگونه حمله اسرائیل علیه لبنان، چه گسترده و چه محدود، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز می‌کند و قطعاً با پاسخی فوری و دردناک از جانب مقاومت در عمق فلسطین اشغالی همراه خواهد بود و همانطور که «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: فرودگاه در برابر فرودگاه، بندر در برابر بندر و ویرانی در برابر ویرانی.

این نویسنده فلسطینی خاطرنشان کرد: در صورت هر حمله دشمن صهیونیستی به لبنان پاسخ به این تجاوز ممکن است، به حزب الله محدود نشود و سایر بازوهای محور مقاومت در یمن، عراق، لبنان، سوریه، غزه و حتی کرانه باختری را نیز در برگیرد و من فکر نمی‌کنم که ایران به عنوان رهبر و معمار محور مقاومت، در برابر تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان ساکت بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تهدیدات سران صهیونیست، اما هرگز بیروت به غزه دیگر تبدیل نخواهد شد؛ همانطور که جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که «با هر تجاوزی به لبنان طبق معادله چشم در برابر چشم برخورد می‌شود و این جنگ با دشمن صهیونیستی، جنگی بدون سقف، بدون کنترل و بدون محدودیت خواهد بود».

حیفا تبدیل به غزه دوم خواهد شد نه بیروت

عطوان تاکید کرد: در جنگ جولای 2006 بیروت و فرودگاه آن تخریب شد اما آنها همراه با همه روستاها و شهرک‌های جنوبی بازسازی شدند و سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود قول داد که روستاهای جنوبی لبنان مجدداً بازسازی شده و از قبل هم زیباتر می‌گردد. اما سوالی که ما اینجا مطرح می‌کنیم این است که چه کسی می‌خواهد حیفا، تل‌آویو، اسدود، عسقلان، عکا، یافا، قدس، بئرالسبع و نهاریا را که تبدیل به غزه‌های دیگر خواهند شد بازسازی کند.

این تحلیلگر عرب زبان در پایان نوشت: تاکید می‌کنیم که ملت لبنان در سرزمین خود خواهند ماند، اما آیا اسرائیلی‌ها هم می‌توانند بعد از جنگ در فلسطین باقی بمانند تا این شهرها را بعد از ویرانی آباد کنند؟ اگر نتانیاهو بخواهد با حمایت غلامان خود یعنی جو بایدن و آنتونی بلینکن به تهدیداتش عمل کند، طی روزهای آینده به پاسخ این سوال‌ها می‌رسیم.(سراسر شهرهای فلسطین اشغالی ویران می‌شود).

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ