۱۲۵ سالگی ارنست همینگوی گرامی داشته شد

اقتصاد ایران: طرفداران ارنست همینگوی ۱۲۵ سالگی این نویسنده را در خانه‌موزه وی در کی‌وست جشن ‌گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ارنست همینگوی نویسنده مشهور دهه ۱۹۳۰ را در کی‌وست فلوریدا سپری کرد و اکنون که بیش از ۶دهه از درگذشت او می‌گذرد، طرفداران، محققان و وابستگان وی بار دیگر در این شهر ساحلی گرد آمدند تا صدوبیستمین سال تولد وی را جشن بگیرند.

در حالی که گرامیداشت روز تولد همینگوی از سال ۱۹۸۱ با یک مسابقه داستان کوتاه و مسابقه شباهت ظاهری افراد به وی شروع شد، امسال صد و بیست و پنجمین سالگرد تولد وی که ۲۱ جولای ۱۸۹۹ متولد شده بود، گرامی داشته شد.

به عنوان یک رمان نویس، نویسنده داستان کوتاه و روزنامه‌نگار، جایگاه همینگوی در دنیای ادبی آمریکا غیرقابل انکار است و میراث او در فرهنگ و شخصیت کی‌وست هنوز پابرجاست.

نتیجه همینگوی، استیون همینگوی آدامز که تقریباً ۳دهه پس از مرگ همینگوی به دنیا آمد، گفت همکاری با پدربزرگش، پاتریک همینگوی دومین پسر ارنست همینگوی، به او کمک کرد تا درک عمیق‌تری از جد مشهورش به دست آورد. آدامز گفت: من با همکاری پدربزرگم کتابی به نام «پدر عزیز» منتشر کردیم که شامل همه نامه‌های ارنست و پدربزرگم بود.

همینگوی عاشق ماهیگیری در دریای کاراییب و شکار در آفریقا، عاشق گاوبازی، بیسبال، بوکس و کافه‌نشینی بود؛ اما او همچنین یک هنرمند جدی بود که برنده جوایز پولیتزر و نوبل شد. او آنقدر از تجربیات زندگی خود در نوشته‌هایش استفاده کرده که تمایز قایل شدن بین خود او و اسطوره‌های ادبی‌اش را به کار سختی بدل می‌کند.

آدامز گفت همین موجب می شود تا برخی افراد بیشتر جنبه ماجراجویانه او در برابر بخش نویسندگی او دوست داشته باشند، اما آشنایی با آنها هم خوب است.

کی وست که همینگوی برای اولین بار سال ۱۹۲۸ به آنجا رفت، یک دهکده ماهیگیری روستایی بود، نه یک مقصد توریستی شلوغ. همینگوی و همسر دومش، پائولین، در حین نقل مکان از پاریس به آرکانزاس که خانواده پائولین آنجا زندگی می‌کردند، توقفی کوتاه در این دهکده در برنامه‌شان در نظر گرفته بودند تا ماشین عوض کنند، اما ماشین آماده نشد و آنها باید چندین هفته صبر می‌کردند. در این فاصله همینگوی به سرعت با صاحبان مشاغل محلی و ماهیگیران دوست شد و همین موجب شد تا این زوج پس از آن بارها به این جزیره بروند و عموی پائولین در نهایت سال ۱۹۳۱ یک خانه مستعمراتی از دوران فرانسوی‌ها را در زمینی به مساحت ۰.۶۱ هکتار برای آنها خرید.

به گفته کوری کانورتیتو، متصدی موزه هنر و تاریخ کی‌وست همینگوی پس از اینکه بیشتر دهه سوم زندگیش را در پاریس زندگی کرد، سبک زندگی بسیار متفاوتی را پذیرفت. وی افزود: او به اینجا نیامد که یک زندگی گوشه‌نشینی را انتخاب کند و فقط بنویسد، بلکه بیشتر بیرون بود، برای ماهیگیری با دیگران بیرون می‌رفت و در مسابقات بوکس حضور می‌یافت و با مردم در کافه‌ها تعامل داشت.

کانورتیتو خاطرنشان کرد که همینگوی در دوره ای در کی‌وست زندگی می‌کرد که سی سالگی را شروع کرده بود، نه پاپا همینگوی ریش سفیدی که بیشتر شرکت‌کنندگان در مسابقه شباهت به همینگوی از آن تقلید می‌کنند. وی «وداع با اسلحه» را اندکی پس از شروع بازدید از کی‌وست به پایان رساند و استقبال از آن کتاب، همراه با پوشش او از جنگ داخلی اسپانیا در اواخر دهه ۱۹۳۰، شهرت او را افزایش داد.

بیشتر وقت همینگوی در کی‌وست به ماهیگیری و همراهی با دوستان اختصاص داشت و پس از خرید قایقش «پیلار» در سال ۱۹۳۴، شروع به آزمودن تکنیک‌های جدید کرد و رمان «پیرمرد و دریا» در سال ۱۹۵۲ همینگوی حاصل همین تجربیات است.

او همچنین مدافع افرادی شد که در این جامعه کوچک زندگی می‌کردند و «داشتن و نداشتن» که سال ۱۹۳۷ منتشر شد، درباره کی‌وست ویران شده به دلیل رکود بزرگ است.

همینگوی منتقد جدی نحوه واکنش دولت فدرال به طوفان بزرگی بود که روز کارگر سال ۱۹۳۵ رخ داد. تعداد رسمی کشته شدگان ۴۲۳ نفر و بیش از ۲۵۰ نفر از کشته شدگان از کهنه سربازان جنگ جهانی اول بودند که در یک برنامه کاریابی برای ساخت بزرگراه استخدام شده بودند. همینگوی که در طول جنگ جهانی اول با آمبولانس رانندگی کرد و با سربازان جنگ احساس نزدیکی داشت، به تلاش برای یافتن قربانیان پیوست و از قایق خود برای بیرون کشیدن اجساد از اقیانوس استفاده کرد.

علاوه بر اهمیت تاریخی و ادبی خانه موزه همینگوی، این مکان برای نگهداری از گربه‌های همینگوی نیز مشهور است و حدود ۶۰ گربه با جهش ژنتیکی که منجر به داشتن یک انگشت اضافی در آنها شده، به زندگی در این املاک ادامه می‌دهند. برخی از این گربه‌ها از نوادگان گربه سفید شش انگشتی اصلی هستند که همینگوی از ناخدای یک کشتی هدیه گرفته بود.

جشنواره روزهای همینگوی به عنوان یک کار تبلیغاتی توسط یکی از کافه های این منطقه در سال ۱۹۸۰ شروع و به راهی عالی برای جذب مشتریان در روز تولد همینگوی و در فصل کم رونق جزیره که آب و هوای گرم و مرطوب بسیاری از گردشگران را می‌رماند، بدل شد.

میزان مشارکت بهتر از حد انتظار بود. برادر کوچکتر نویسنده، لستر همینگوی، با والتون مدیر کافه تماس گرفت و موافقت کرد که مسابقه شباهت به نویسنده را با همسر و دخترانش قضاوت کند. والتون یکی دیگر از نوه‌های همینگوی یعنی لوریان همینگوی را متقاعد کرد تا داور یک مسابقه داستان کوتاه به سبک همینگوی شود.

امسال دیوید "خفاش" مستسترسون از ساحل دیتونا، عنوان جدیدترین «پاپا» را برد. این خلبان بازنشسته ۱۲۱ نفر دیگر را که در مسابقه شباهت به همینگوی امسال شرکت کرده بودند، شکست داد. گروه‌هایی که در این رقابت شرکت کرده‌اند در طول سال‌ها به یک سازمان خدماتی با صدها عضو در سراسر جهان تبدیل شده که بیش از ۳۵۰ هزار دلار کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان فلوریدا کیز تامین کرده است. این سازمان همچنین اسپانسر یک تیم بیسبال جوانان در کوبا است که همینگوی پس از ترک فلوریدا به آنجا نقل مکان کرد.

ارنست همینگوِی که ۲۱ جولای ۱۸۹۹ متولد شد ،۲ جولای ۱۹۶۱ به زندگی خود خاتمه داد. وی از نویسندگان برجسته معاصر آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است. او از پایه‌گذاران یکی از تاثیرگذارترین سبک‌های ادبی که با عنوان «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود است و قدرت بیان و توانایی وی در توصیف شخصیت‌های داستانی چنان بود که او را به عنوان پدر ادبیات مدرن می‌شناسند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ