آموزش و مهارت‌آموزی از رکن‌های مهم ایجاد اشتغال پایدار است

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: آموزش و مهارت‌آموزی از رکن‌های مهم ایجاد اشتغال پایدار بین جوامع است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان، با بیان اینکه به واسطه به وجود آمدن تکنولوژی‌های جدید هر روزه هزاران شغل در دنیا از چرخه فعالیت متوقف می‌شوند، اظهار داشت: جوانان می‌بایست با توجه به سلایق جامعه خود را به روز رسانی نموده و با آموزش و کسب مهارت‌های جدید ایجاد اشتغال و کسب درآمد نمایند.

پیشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان سازمانی مهم و تاثیرگزار در بحث آموزش و مهارت آموزی نام برد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: با گذراندن این دوره‌ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان آموزش و مهارت آموزی را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و اظهار داشت: آموزش، مهارت و توانمند سازی باید در اولویت تربیتی فرزندان در خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدرک منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود بلکه در کنار مدارک دانشگاهی باید فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم را برای ایجاد کسب و کار نیز فرا بگیرند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین مکان برای آموزش، توانمند سازی و مهارت آموزی این افراد است.

پیشکاری با بیان اینکه در سایه کار و تلاش و کسب علم و مهارت می‌توان از منابع کشور به صورت بهینه استفاده کرد، تغییر در سبک زندگی نوجوانان و جوانان را از مهمترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواند و اظهار کرد: رسانه ملی، مطبوعات و اصحاب رسانه می‌بایست در ترویج مهارت آموزی و نقش آموزش در جامعه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده نمایند و تأثیر مهارت آموزی را در میان خانواده‌ها تببین کنند.

مدیرکل کار کردستان از نقش آموزش فنی و حرفه‌ای استان در کسب مهارت و آموزش زندانیان، سربازان، کمپ‌های ترک اعتیاد، کارگران ساختمانی و… قدردانی کرد و اظهار داشت: با آموزش، توانمند سازی و مهارت آموزی در میان آحاد مختلف جامعه شاهد بیکاری هیچ جوانی در آینده نخواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ