برنامه ریزی برای استقرار خادمین حسینی در سراسر کشور

اقتصاد ایران: رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: استقرار خادمین حسینی در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست نشست هماهنگی جاماندگان اربعین حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی که روز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳ در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار شد، توکلی زاده ابتدا به اقدامات و تعاملات انجام شده ستاد اربعین حسینی در مرزها و نیز اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با استقرار ۱۴ قرارگاه در ستاد اربعین در تهران، مرزها و اعتاب مقدسه (از سامرا گرفته تا کوفه، کاظمین، نجف و کربلا) و نیز استقرار خادمین حسینی در شرق کشور برای ارائه خدمات به زائرین پاکستان و شبه قاره هند، برنامه ریزی‌های مبسوطی انجام پذیرفته است.

وی در ادامه به لزوم توجه ویژه به آئین "جاماندگان حسینی" پرداخت و گفت: اشتیاق و هیجان مردم برای حضور در حرم عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در آئین جاماندگان حسینی نیز نیاز به برنامه‌ریزی و ارائه خدمات ویژه دارد. این موضوع با توجه به گرمای هوا نیاز به ساماندهی در بخش‌های مختلف از جمله موکب ها، ترافیک و حمل و نقل و.. دارد.

توکلی زاده تصریح کرد: البته موکب‌ها نظم خوبی دارند، شناسنامه‌دار شده‌اند و پشتیبانی خوبی از موکب‌ها نیز صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود، اربعین را فرصتی بی‌بدیل برای اشاعه مکتب سیدالشهدا برشمرد و با اشاره به اتفاقات ناگوار منطقه به خصوص در غزه، گفت: طریق الحسین، طریق الاقصی می‌تواند به بزرگترین اجتماع ضد ظلم در جهان تبدیل شود و منویات مقام معظم رهبری -که حج امسال را حج برائت اعلام کردند- در این فرصت تاریخی بی‌نظیر، اجرا شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین از لزوم هماهنگی بیشتر با دولت جدید مستقر شده برای برنامه‌های اربعینی نیز سخن گفت.

مسیر جاماندگان حسینی، مسیر بیعت با اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد

این نشست با اظهارات حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام ادامه یافت.

وی ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی‌های شهرداری به برخی مشکلات و نواقص سال‌های پیش در رابطه با آئین جاماندگان حسینی اشاره کرد و افزود: همت همه‌ی ما باید استفاده از تجربیات گذشته برای رفع مشکلات و چالش‌های این آئین ارزشمند است.

تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام با بیان اینکه" مسیر را باید از ابتدا تا انتها در نظر گرفت" تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، مطمئن هستم که با کمترین مشکل مواجه خواهیم شد. البته سال گذشته به دلیل پر شدن ظرفیت، برخی موفق نشدند تا انتها برسند و برخی دیگر که بعدازظهر از شهرستان‌های پیشوا و ورامین آمده بودند، به هنگام بازگشت، با کمبود وسیله و مشکل در حمل و نقل مواجه شدند که باید این موضوع دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ادامه داد: ما گزارش آقایان در ستاد اربعین شهرداری تهران؛ چه در مسیر شهرها و چه در کشور عراق را مطالعه کردیم که کار ارزشمند و درخشانی بود. البته شهرداری در اینجا هم تدبیر خوبی انجام داده و مدتی است که کارها را شروع کرده‌اند. فقط با توجه به گرمای هوا باید از آتش نشانی درخواست کرد تا آب‌پاش‌های افشان برای خنک کردن مردم، مستقر کند. همچنین ارائه کلاه‌های لبه دار به زائرین و توزیع آب آشامیدنی به میزان کافی در موکب ها ضروری است.

وی کمبود سرویس‌های بهداشتی در مسیر زائرین را یکی از چالش‌ها برشمرد که خوشبختانه امسال بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بخش دیگری از اظهارات خود از اربعین به عنوان فرصتی برای حل مشکلات فرهنگی و معضلات و آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: ما در حج، تجربه‌ای داشتیم که می‌توان آن را در مسیر اربعین نیز تکرار کرد. یعنی با تهیه میثاق نامه‌ای و خواندن آن در مسیر حرکت، بار دیگر با حضرت سیدالشهدا علیه السلام بیعت کرد و در آن ضمن برشمردن آسیب‌های اجتماعی، زائرین را به ترک عادات غلط توجه داد. بدین ترتیب هر زائر پیمان می‌بندد که مرتکب اشتباهات گذشته نشود و در مسیر حضرت امام حسین علیه السلام حرکت کند. این میثاق باطنی، حتماً در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جلوگیری از رواج برخی سنت‌های غلط نیز تأکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ