اعتراض دنباله‌روهای واشنگتن در آمریکای لاتین به پیروزی «مادورو»!

اقتصاد ایران: سران برخی کشورهای آمریکای لاتین با تبعیت از سیاست‌های خصمانه واشنگتن، با ابراز تردید درباره انتخابات ونزوئلا، پیروزی مجدد رئیس جمهور این کشور را زیر سوال بردند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، به‌دنبال پیروزی مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریایت جمهوری ونزوئلا، سران برخی کشورهای آمریکای لاتین نسبت به نتیجه این انتخابات و پیروزی قطعی مادورو که وزارت کشور ونزوئلا آن را تایید کرده است، ابراز تردید کردند!

شورای ملی انتخابات ونزوئلا ۶ ساعت پس از بستن شعب اخذ رای، نتایج انتخابات را اعلام کرد. براساس اعلام این شورا، مادورو با ۵۱ درصد آراء، ادموندو گونزالز، نامزد اپوزیسیون ونزوئلا را که ۴۴ درصد آراء را از آن خود کرده است، شکست داد.

ماریا کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا با عدم قبول شکست حزبش در انتخابات، مدعی شد که گونزالز ۷۰ درصد آراء را از آن خود کرده است!

در حالی که مادورو بنا به اعلام رسمی شورای ملی انتخابات ونزوئلا، پیروز شده و جشن پیروزی برگزار کرده است، بسیاری از کشورهای منطقه آمریکای لاتین خواستار شفافیت در شمارش آراء شدند!

گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی مدعی شده که «باور کردن نتایج انتخابات ونزوئلا دشوار است»!

وی در شبکه ایکس نوشت که مردم ونزوئلا و جامعه بین‌الملل خواستار شفافیت در رای‌گیری و روند شمارش آراء و تایید نتایج از جانب نهادهای مستقل بین‌المللی شده‌اند.

وزرای خارجه آرژانتین، کاستاریکا، اکوآدور، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن و اروگوئه در بیانیه‌ای مشترک درخواستی مشابه را مطرح کرده و گفته‌اند که شفافیت در شمارش آراء تنها راه حصول اطمینان از احترام به خواسته رای‌دهندگان ونزوئلایی است.

این درحالی است که پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در مواضعی خصمانه نسبت به نتایج انتخابات ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ