برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرا می‌شود

اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برای نخستین بار برنامه ملی توانبخشی خانواده محور با هدف ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان اجرا می‌شود.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی توانبخشی خانواده محور در ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش (از مهرماه ۱۴۰۲ تا کنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شده است.

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیازهای ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز وبا توجیه و ثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه می‌یابد.

وی افزود: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانواده‌ها و برگزاری مستمر جلسات حضوری و غیرحضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز است.

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرا می‌شود

محمدی با محوری برشمردن آموزش و مشارکت خانواده در ارائه خدمات توانبخشی به کودکان افزود: طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه‌های سنی بالاتر مد نظر قرار می‌گیرند و این برنامه برای تمامی خانواده‌های نوآموزان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرایی می‌شود.

وی آگاه سازی خانواده‌ها از مشکلات و اختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توان بخشی، مشارکت فعال در مداخلات توان بخشی و آشنایی با سیستم‌های حمایتی درون و برون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه برشمرد.

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرا می‌شود

محمدی تصریح کرد: خدمات توانبخشی و مداخلات آموزشی و درمانی به صورت حضوری و غیرحضوری و به دو شیوه انفرادی و گروهی در مراکز جامع سنجش، آموزش وتوانبخشی ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرا می‌شود

وی با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پرورش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.

وی گفت: حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ