متخلفان سه پرونده ارزی و قاچاق ۴۶۰ میلیارد ریال جریمه شدند

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال جریمه برای سه پرونده مرتبط با عدم ایفای تعهدات ارزی و قاچاق کالا در خراسان رضوی تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی مدنی اظهار کرد: پرونده عدم ایفای تعهد ارزی یک شرکت به میزان ۲۵۴ هزار و ۶۲۲ یورو و به ارزش ۱۱۰ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال در شعبه پنجم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: پس از بررسی این پرونده و با توجه به ارائه نشدن اسناد و مدارک گمرکی و پایان مهلت سررسید واردات کالا، تخلف انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر بازگرداندن عین ارز به میزان ۲۵۴ هزار و ۶۲۲ یورو به بانک عامل و محرومیت یک ساله فعالیت بازرگانی، به پرداخت ۴۴۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی ادامه داد: با گزارش از بانک پیرامون دریافت ارز یک شرکت برای واردات خوراک دام در یک ثبت سفارش و عمل نکردن به تعهد ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

بررسی پرونده‌های قاچاق سوخت و کود

مدنی گفت: پلیس آگاهی شهرستان سرخس نیز در پی اطلاعات دریافتی در بازرسی از یک انبار با کشف کودهای شیمیایی یارانه‌ای انبار شده، گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: پرونده قاچاق ۴۹ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم کود شیمیایی اوره نیز در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سرخس رسیدگی شد و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، تخلف محرز و علاوه بر ضبط کودهای کشف شده، متهم به پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی ادامه داد: همچنین پرونده قاچاق ۱۶ هزار لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی تربت جام رسیدگی شد.

مدنی افزود: قاچاقچی حامل سوخت به دلیل حمل و نگهداری ۱۶ هزار لیتر گازوئیل در شهرستان تربت جام به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان تربت جام در بازرسی از یک دستگاه تریلی این محموله سوخت قاچاق را کشف کرده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ