توقف ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان/ تثبیت اراضی غیر ملی در جم

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر برای یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان دشتستان اخطاریه توقف عملیات صادر شد.

احمد مشایخی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با شناسایی هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی که از مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز محسوب می‌شود باید مطابق قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری برخورد کرد چرا که تخریب اراضی کشاورزی یکی از دلایل اصلی کاهش تولید و بهره وری اقتصادی است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تغییر کاربری بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری آغاز تفکیک، خرد شدن اراضی و کوچک شدن سطح زیر کشت و در نتیجه کاهش عملکرد محصولات است.

مشایخی ادامه داد: از وظایف مهم واحد گشت شهرستان‌ها رصد و پایش اراضی زراعی و باغی با برنامه ریزی اصولی جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی است و واحد گشت شهرستان با پایش اراضی یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه توقف عملیات صادر کرد.

تثبیت هفت هزار و ۴۷۱ هکتار از اراضی غیر ملی شهرستان جم

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از تثبیت هفت هزار و ۴۷۱ هکتار از اراضی غیر ملی شهرستان جم خبر داد و افزود: ۳۲ پلاک مشمول اجرای مقررات موازی ملی و امور اراضی شهرستان جم پس از تهیه و تأیید نقشه تجمیعی توسط اعضا کارگروه رفع تداخلات شهرستان در کمیسیون استان مورد بررسی و تعیین تکلیف شده است.

مشایخی افزود: نقشه‌های تجمیعی دارای لایه تداخلی اراضی ملی و اشخاص ارسالی از شهرستان به دبیرخانه کمیسیون استان در کمیته تفسیر بر اساس عکس دهه ۴۰ از لحاظ وجود آثار کشت بررسی و پس از مشخص شدن نوعیت ملی یا غیر ملی بودن قطعات، نقشه نهایی در کمیسیون استان برای تثبیت اراضی ملی و غیر ملی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر تاکنون برای این شهرستان هفت هزار ۴۷۱ هکتار اراضی غیر ملی و ۷۵ هزار و ۶۳۵ هکتار اراضی ملی تثبیت و برای اصلاح سوابق و نقشه‌ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: سایر پلاک‌های باقیمانده نیز از کارگروه شهرستان به دبیرخانه کمیسیون ارسال شده است و امیدواریم تا پایان مرداد شاهد اتمام رفع تداخلات شهرستان جم باشیم.

رفع تداخل ۲۹ پلاک شهرستان دیر

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: از حدود ۳۶ پلاک ثبتی مشمول اجرای قانون رفع تداخلات، از زمان اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید تاکنون ۲۹ پلاک ثبتی شهرستان دیر رفع تداخل شده است که با تصمیم کمیسیون استان تاکنون ۲۰ هزار و ۳۷۲ هکتار اراضی غیر ملی و ۱۰۱ هزار و ۲۷۱ هکتار اراضی ملی تثبیت و ابلاغ شد.

مشایخی با اشاره به روند اجرای رفع تداخلات افزود: به منظور اجرای ۲ قانون اصلاحات ارضی و ملی شدن جنگل‌ها و مراتع در پهنه پلاک‌های ثبتی، تداخل بین اراضی کشاورزان و اراضی ملی بررسی و تعیین تکلیف و منجر به رفع اختلافات اراضی ملی و اشخاص می‌شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح رفع تداخلات بیان کرد: رفع تداخلات دارای مزایایی همچون توسعه بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذای و سرمایه گذاری، تثبیت مالکیت اراضی اشخاص و دولت و صدور اسناد تک برگ جهت هویت بخشیدن به اراضی است.

مدیر امور اراضی استان بوشهر با اشاره به تسریع در اجرای رفع تداخلات گفت: هفت پلاک باقیمانده شهرستان دیر نیز در دستور کار قرار دارد و مطابق برنامه زمانبندی باید تا پایان مردادماه شاهد اتمام رفع تداخلات در این شهرستان باشیم.

رفع تداخل ۱۳ پلاک شهرستان گناوه

مشایخی گفت: از اهداف مهم رفع تداخلات رفع اختلاف بین اراضی ملی و اشخاص جهت تثبیت مالکیت است.

وی افزود: همه پلاک‌های شهرستان گناوه دارای قرارداد جهت تهیه نقشه‌های مورد نیاز برای طرح در کمیسیون استان است.

مدیر امور اراضی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۳ پلاک با مساحت ۲۴ هزار و ۵۳ هکتار اراضی غیر ملی و ۲۴ هزار و ۱۵۷ هکتار اراضی ملی تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ پلاک نیز در کمیته تفسیر از لحاظ وجود آثار کشت بررسی و برای تهیه نقشه نهایی به مشاور طرف قرارداد تحویل داده شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ