دولت شهید رئیسی عزم جدی برای تکمیل پروژه‌های ناتمام داشت

اقتصاد ایران: رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به تدابیر این شورا برای اجرایی سازی سند مهندسی فرهنگی کشور گفت: دولت شهید رئیسی عزم جدی برای تکمیل پروژه‌های ناتمام داشت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دویست و سی و سومین، جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعیدرضا عاملی برگزار شد.

عاملی در این نشست اظهار کرد:‌ برای رسیدن به تحول در علوم انسانی باید مسائل آن شناسایی و راهکار اجرای مناسب آن فراهم شود.

وی ادامه داد: از طرفی باید میزان تاثیرگذاری این راهکارها را نیز مشخص کنیم تا تفاوت فکری ایجاد شود.‌ یعنی در کنار تعیین نظامات، باید نقاط اثرگذاری را پیدا کنیم.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: در صورتی که به نقشه راه تحول دست یافتیم، باید برای اجرای آن از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. زمانی که سند مهندسی فرهنگی نوشته شد اهتمامی برای اجرای آن وجود نداشت به همین دلیل برای یافتن راه‌ جایگزین پیشنهاد دادیم که جلسات ستاد نقشه مهندسی فرهنگی با حضور معاون اول رئیس جمهور اداره شود، اکنون شرایط به گونه‌ای است که هزار میلیارد بودجه برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

 عاملی تأکید کرد: نباید رویکرد هیچ‌سازی از فعالیت‌های گذشتگان داشته باشیم. باید شبکه‌سازی فعالان علوم انسانی را مدنظر داشته باشیم. در این مسیر دولت نیز باید سرمایه اجتماعی دولتی را نیز حفظ کند نباید در اجرای طرح‌ها انقطاع ایجاد شود، دولت شهید رئیسی عزم جدی برای ادامه و تکمیل پروژه‌های ناتمام داشت.

در این نشست مهدی عباس‌زاده دانشیار گروه معرفت‌شناسی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نقشه راه تحول علوم انسانی را که در این پژوهشگاه تدوین شده است، ارائه کرد.

در این جلسه فاطمه قاسم پور به عنوان رئیس کارگروه مطالعات زنان و خانواده انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ