مصرف نان کامل ضامن ارتقای سطح سلامت جامعه است

اقتصاد ایران: گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با بیان اینکه مصرف نان کامل ضامن ارتقای سطح سلامت جامعه است،گفت: در این راستا در شهرستان گناوه نیز قدم‌های اولیه برداشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نان یکی از غذاهای اصلی مردم را تشکیل می‌دهد و در این میان مصرف نان‌های با کیفیت با آرد غنی‌تر و کامل‌تر علاوه بر تأمین املاح موردنیاز بدن به کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر و ارتقای سطح سلامت جامعه نیز منجر می‌شود..

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: طبق آمارهای ارائه شده مصرف سرانه نان در کشور حدود ۱۱۴ کیلوگرم در سال (معادل ۳۱۰ گرم در روز) است، که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد انرژی دریافتی و حدود ۴۵ درصد پروتئین روزانه را تأمین می‌کند و در اقشار کم‌درآمد که نان بیشتری مصرف می‌کنند تا ۶۰ درصد پروتئین روزانه از نان تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع دست‌اندرکاران حوزه سلامت ضرورت پخت نان کامل و سالم در کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در این راستا شهرستان گناوه نیز قدم‌های اولیه را برداشته است تا بتواند با تولید نان با کیفیت که غذای اصلی عموم را تشکیل می‌دهد در ارتقا بخشی سلامتی آن‌ها نقش مهمی را داشته باشد.

کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: بهترین نانی که از آرد گندم می‌توان تهیه کرد، نان کامل است این نوع نان از آردی تهیه می‌شود که هر سه بخش دانه گندم (سبوس، جوانه، آندوسپرم) در آن حفظ می‌شود.

اسما حسن‌زاده افزود: چنین نانی از پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین بالایی برخوردار بوده و قادر است بخش بسیاری از نیازهای جامعه به مواد مغذی را تأمین کند و همچنین از منابع اصلی تأمین فیبر است که وجود آن در تضمین کارکرد طبیعی دستگاه گوارش انسان ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های مهم و اساسی برای پیشگیری از احتمال ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت نوع ۲ بیماری‌های قلبی- عروقی و حتی سرطان معده و کولون و سینه، دریافت فیبر کافی با استفاده از غلات کامل در برنامه غذایی و به حداقل رساندن غلات تصفیه شده مانند آرد سفید و کم سبوس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ