ایجاد ایستگاه سنجش گردوغبار در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم و به همت شهید رییسی، در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی ایستگاه سنجش گردوغبار ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور در کارگاه آموزشی توانمندسازی زیست‌محیطی ویژه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اظهار کرد: در دولت سیزدهم و با همت شهید رئیسی، در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی ایستگاه سنجش گردوغبار ایجاد شده، درصورتی‌که پیش‌ازاین فقط مشهد دارای این ایستگاه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته در خصوص گردوغبار هوا، ۲۲ جلسه برای شهر مشهد برگزار شد. در سال گذشته بحث گردوغبار مورد اهمیت بود؛ اما در سال جاری بحث افزایش بسیار دما موردتوجه قرار گرفته است.

وی افزود: در خراسان رضوی بین سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲، ۱۵ کانون گردوغبار به ۳۰ کانون افزایش‌یافته است. افزایش دمای هوا و ارتفاعات ساختمانی عملاً قدرت جابه‌جایی هوا را در حوزه سرزمینی محدود کرده است.

اله پور با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست ابتدای خط در حوزه پیشگیری و کنترل است تصریح کرد: حوزه محیط‌زیست به عبارتی حوزه امنیت ملی است. در حال حاضر محیط‌زیست، متفاوت از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته عمل می‌کند. وارد شدن و تأثیرگذاری محیط‌زیست به زندگی افراد موجب اهمیت این حوزه برای مردم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: در دولت سیزدهم و با همت شهید رئیسی، طی ۲ سال گذشته در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی ایستگاه سنجش گردوغبار ایجاد شده، در صورتی که پیش از این فقط مشهد دارای این ایستگاه بود. علاوه بر این، ۲ تصفیه خانه فاضلاب نیز با متراژ ۳۵۵ هزار مترمربع به بهره برداری رسیده است.

اهمیت مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست

در ادامه این کارگاه، محمدمهدی توکلی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به تاریخچه حفاظت و تشکیل سازمان حفاظت محیط‌زیست و همچنین اصل ۵۰ قانون اساسی و قوانین و مقررات، به معرفی اهداف، وظایف و اقدامات سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش‌های مختلف محیط‌زیست انسانی، طبیعی، آموزشی، فرهنگ‌سازی و چالش‌های خدمتی محیط‌بانان، بررسی چالش‌های جهانی محیط‌زیست و ارائه راهکارها پرداخت.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست و توجه ویژه دین اسلام به آن افزود: با توجه به بحران‌های پیش رو در سطح ملی و بین‌المللی از جمله تغییر اقلیم و گرمایش جهانی، با عزم همگانی و استفاده از تکنولوژی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر می‌توان معضلات محیط‌زیست را مدیریت و کره زمین را نجات داد.

وی از رابطین درخواست کرد که ضمن برگزاری منظم جلسات مشورتی و کارشناسی، مباحث مطرح شده را به‌عنوان چالش‌های مهم اجتماعی در ادارات و نهادها مطرح و نظرات و پیشنهادات دریافتی را جهت پیگیری و اجرا در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ