کاهش موقتی دمای هوا در استان سمنان/ سامانه بارشی وارد شد

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی و کاهش دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از یک هفته بسیار گرم در استان سمنان که رکوردهای ۴۲ حتی ۴۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در برخی موارد در سمنان و گرمسار رقم خورد، بالاخره شاهد کاهش دمای هوا هستیم.

دلیل این امر از سوی کارشناسان هواشناسی، ورود سامانه کم فشار بارشی اعلام شده است. کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند که این سامانه کم فشار سبب کاهش محسوس دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان خواهد شد تا بالاخره قدری از فشار گرما کاسته شود.

بارش‌های خفیف رگباری بخصوص در نواحی شمالی و ارتفاعات، از سوی کارشناسان هواشناسی، مهمترین تأثیر این سامانه کم فشار اعلام شده است. دمای هوا از امروز تا چهارشنبه بین سه الی شش درجه کمتر می‌شود و در مناطق مرتفع حتی تا ده درجه کاهش دمای هوا را خواهیم داشت.

این خبر خوبی برای مردم استان سمنان است که در روزهای اخیر با قطعی برق و آب به دلیل گرما روبرو بودند اما مشکل اینجا است که این سامانه کم فشار آنچنان هم در استان ماندگار نخواهد شد و خیلی زود این مناطق را ترک می‌کند و مجدداً شاهد یک موج دیگر گرمایی در استان از روز جمعه هفته جاری خواهیم بود.

در مرکز استان برای امروز دوشنبه آسمان نیمه ابری پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای ۳۷ و ۲۴ اعلام شده در صورتی که تا همین روز شنبه بیشینه دمای هوا در سمنان ۴۲ درجه و کمیته ۳۴ درجه بود و در نتیجه این اعداد نشان می‌دهد که چقدر ورود سامانه کم فشار بارشی به استان در تلطیف وضعیت موجود مؤثر است.

فردا نیز وضعیت دمای هوا در مرکز استان سمنان قدری مساعد خواهد بود اما از پنجشنبه دوباره بیشینه دمای هوا از ۴۰ عبور خواهد کرد هرچند کمیته در همن حوالی ۲۷ درجه می‌ماند و این یعنی دست کم شب‌های سمنان خنک خواهد بود.

در گرمسار نیز شاهد کاهش سه درجه‌ای دمای هوا هستیم بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان همیشه گرم ۴۲ و ۲۶ درجه بالای صفر اعلام شده که هم در بیشینه و هم در کمینه، کمتر از روز شنبه است. برای این شهرستان هم آسمان نیمه ابری پیش بینی شده است.

از روز چهارشنبه و پنجشنبه دوباره گرما در گرمسار اوج می‌گیرد. در دامغان نیز شرایط مشابه است در این شهرستان امروز رگبار باران را خواهیم داشت که هوا را قدری تلطیف می‌کند. بیشینه و کمینه دمای هوا دامغان برای امروز ۳۳ و ۲۱ درجه بالای صفر اعلام کرده که شش درجه سردتر از پریروز است.

از روز چهارشنبه دوباره دمای هوا در مرکز دیار صد دروازه از ۴۰ درجه در بیشینه عبور خواهد کرد. شاهرودی‌ها دوشنبه‌ای ابری را پیش رو دارند امروز در این شهرستان شاهد وزش باد و رگبار باران خواهیم بود و دمای هوا به طرز محسوسی کاهش یافته است.

بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۳۱ و ۱۸ درجه بالای صفر اعلام شده در صورتی که ابتدای هفته این کمیت ۴۰ و ۲۷ درجه بالای صفر بود و این امر نشان می‌دهد که ورود یک سامانه بارشی و وزش باد چقدر می‌تواند در کاهش دمای هوا مؤثر باشد.

امروز میامی هم چنین وضعیتی دارد و بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان که امروز باران را نیز شاهد خواهد بود ۳۲ و ۲۰ درجه بالای صفر اعلام شده که کمترین میزان در مرداد ماه امسال است. در نهایت پیش بینی هواشناسی کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه در اکثر نقاط استان سمنان است وزش بادهای شدید و گرد و خاک بخصوص در نواحی شرقی و جنوبی از دیگر موضوعاتی است که در این پیش بینی هواشناسی، ذکر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ