اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی به عراق

اقتصاد ایران: رشت _ معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان از اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی به کشور عراق خبر داد.

مصطفی خانعلی نژاد در گفت گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صادرات کلید حل مشکلات فروش در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان است و از همین رو جذب بازارهای خارجی در اولویت قرار دارد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان از اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی به عراق خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های ایجاد شده در طول یک ماه اخیر با سازمان توسعه و تجارت کشور و همچنین مدیر تجاری ایران در نجف اشرف در کشور عراق، برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ صنایع دستی گیلان ۲۵ نفر از هنرمندان و فروشگاه داران فعال استان به عراق اعزام شدند.

به گفته خانعلی نژاد، هنرمندان صنایع دستی گیلان جهت بازاریابی و مشتری یابی و در نهایت صادرات محصولات صنایع دستی همانند چرم و خراطی و سفال و گلیم و حصیر.... به کشور اعزام شدند.

وی ادامه داد: هدف راهبردی این سفر بیشتر حفظ زنجیره ارزش و تقویت صادرات و ارز آوری و ثبات اشتغال خرد است.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی جز شغل‌های دارای ارزش افزوده بالا است، گفت: برای ایجاد اشتغال در این حوزه با سرمایه اندک می‌توان اشتغال زایی خوبی ایجاد کرد و لذا صادرات محصولات صنایع دستی ضمن ارزآوری، منجر تحول اقتصادی در هنرمندان این حوزه می‌شود.

خانعلی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی انتقال فرهنگ و آداب و رسوم ایران عزیز به سایر کشورها مخصوصاً کشورهای همسایگی ایران که جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری رو در برمی‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ