شهرداری اهواز توان آباد کردن مناطق حاشیه شهر را ندارد

اقتصاد ایران: اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اهواز با این درآمدها توان آباد کردن مناطق حاشیه شهر را ندارد.

سید محسن موسوی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مناطق حاشیه شهر اهواز اظهار کرد: فاصله بسیار زیاد است؛ اهواز به عنوان کلانشهری با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که علاوه بر محرومیت و کم برخورداری، منازل آنها فاقد سند مسکونی است. اگر سند وجود داشت می‌توانستند وام بگیرند و خانه‌هایشان را بهسازی کنند، شهرداری نیز می‌توانست بابت این اقدام عوارض دریافت و برای عمران شهر هزینه کند.

وی با اعلام اینکه سند دار کردن این منازل نیاز به عزم ملی و ورود دولت دارد، عنوان کرد: برخی از این خانه‌ها مربوط به فرمان امام، بنیاد مستضعفان و امثالهم هستند که باید اینها ورود کرده، از حق خود بگذرند و اجازه صدور اسناد برای مردم را صادر کنند چرا که اگر این سندها صادر شود قطعاً خیلی از امورات را می‌توان به خوبی پیش برد.

موسوی زاده افزود: اهواز حاشیه‌هایی اعم از ملاشیه، گلدشت، سادات، گلبهار و.. در سمت غرب و کوی خروسی، نورآباد، حصیرآباد، منبع آب و … در شرق را دارد که کم برخوردار و محروم هستند، اگر توقع داشته باشیم با درآمد شهرداری اینها آباد شوند ۱۰ ها سال طول می‌کشد و این مناطق آباد نخواهند شد چون شهرداری‌ها به خصوص شهرداری اهواز، درآمد پایدار ندارند و درآمد آن کفاف عمران شهر را نمی‌کند.

وی با اشاره به متورم بودن بدنه شهرداری گفت: حدود ۱۰ هزار پرسنل در این سازمان مشغول به کار هستند و بسیاری از اعتبارات به جای اینکه برای عمران هزینه شود، برای پرداخت حقوق‌ها هزینه می‌شود. بنابراین باید از دولت بخواهیم برای این مناطق حاشیه که شاید بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر سکنه داشته باشند، اعتبار دولتی در نظر بگیرند. همچنین از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا و پیمانکارهای قدر دیگر استفاده کرده و نسبت به عمران و آبادی این مناطق گام برداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ