الگوبرداری فرانسه از کره/ کره جنوبی چگونه پرچمدار تیروکمان شد؟

اقتصاد ایران: کره‌جنوبی که به عنوان پرچمدار رشته تیر و کمان در سطح جهان شناخته می‌شود برای توسعه این رشته آموزش‌های بلندمدت و دقیقی در سطح مدارس برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کشور کره جنوبی به عنوان پرچمدار رشته تیروکمان و قدرت بلامنازع این رشته در جهان شناخته می شود که برای توسعه آن برنامه های بلندمدت را پیگیری کرده است.

به همین جهت کشورهایی که قصد دارند در این رشته پیشرفت کنند سراغ مربیان و روش های کره ای می روند و یکی از این کشورها، فرانسه است. فدراسیون تیروکمان فرانسه (FFTA) برای کسب حداقل یک مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تصمیم گرفته است با کمک مربیان کره ای به این مهم دست پیدا کند.

رونامه «لوموند» فرانسه در گزاشی نوشته است: فرانسه که در المپیک ۲۰۲۰ هیچ مدالی در این رشته کسب نکرد برنامه های بلندمدتی برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ تدارک دیده است. این کشور تصمیم گرفت در گام اول، «اوه سئون-تک»، مربی سرشناس کره جنوبی، را به خدمت بگیرد.

در دنیای تیروکمان، این مربی کره ای که به «آقای اوه» شناخته می شود چهره‌ای نامدار است. او دو بار (در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲) هدایت تیم ملی کره جنوبی را برعهده داشته است. این تیم چندین ورزشکار را به قهرمانی المپیک رسانده است، از جمله یون می-جین در سال ۲۰۰۰ در سیدنی، اوه جین-هیوک در سال ۲۰۱۲ در لندن و چانگ هه-جین در سال ۲۰۱۶ در ریو.

کشور کره جنوبی به عنوان یک کشور پرچمدار در تیروکمان شناخته می‌شود. از زمان بازگشت این ورزش به برنامه المپیک در مونیخ ۱۹۷۲، نمایندگان این کشور بیش از نیمی از عناوین را کسب کرده‌اند، یعنی ۲۷ مدال از ۴۷ مدال توزیع شده.

ژان-شارل والادونت، نایب قهرمان المپیک ریو و کاپیتان تیم فرانسه، می‌گوید: در کره جنوبی، تعداد زیادی کماندار حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای وجود دارد. در فرانسه، این رشته چیزی بیش از یک تفریح نیست اما در کره جنوبی برترین های این رشته ستاره های کشور هستند. در کره جنوبی تیراندازی کاملاً مورد حمایت شرکت ها و اسپانسرهای تجاری قرار دارد.

در اوایل دهه ۱۹۸۰، زمانی که سئول رسماً میزبانی بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ را به دست آورد، این کشور برنامه‌ای بلندپروازانه برای ترویج تیراندازی با کمان در سطح ملی راه‌اندازی کرد. از آن زمان، این رشته ورزشی از مقطع ابتدایی به میلیون‌ها دانش آموز آموزش داده می‌شود و مربیان حرفه‌ای بر این آموزش‌ها نظارت می‌کنند. بنوا بینون، مدیر فنی فدراسیون تیراندازی فرانسه می‌گوید: به لطف چنین سیستمی است که کره جنوبی بیش از سی سال است بر این ورزش حکمرانی می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ