بانوان موفق و فعال استان‌ها در قالب های هنری روایت می شوند

اقتصاد ایران: اراک- مدیر راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از ایجاد هسته های تخصصی روایت برای گفتمان سازی در استان ها خبر داد و گفت: بانوان موفق و فعال در قالب‌های هنری روایت می شوند.

سارا طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، توجه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه را یکی از رویکردهای محوری حوزه بانوان دانست و افزود: در این راستا مسأله اصلی، موضوع هویت است و محورها باید به گونه‌ای باشد که بانوان در کنار تکالیف و مأموریت‌های جنسیتی اعم از مادری و همسری، احساس ارزشمندی کرده و از زن بودن، احساس لذت داشته باشند.

وی بیان کرد: چنانچه بانوان در جامعه احساس ارزشمندی کنند ناخودآگاه به سمت حجاب گرایش داشته و این مهم جهان معنوی بانوان را متبلور خواهد کرد چرا که حجاب تنها برای حذف لایه تحریکات جنسی نیست و به انسان هویت می‌بخشد و در احکام اسلامی حجاب بر کنیزان واجب نبوده و تنها بانوان آزاد حجاب داشتند و این مهم افتخاری برای آنان به شمار می‌آید.

مدیر راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: احکام محرم و نامحرم مسیر حرکتی بانوان را به سمت جلو تعیین و آرامش و آسایش آنان را فراهم می‌کند و چنانچه زنان در نقطه مطلوب و عالی قرار نگیرند به عنوان یک کالا نگریسته می‌شوند و بی‌حجابی و بدحجابی به مقوله مادری و خانواده ضرر و آسیب می‌زند چرا که کشف حجاب اجباری در زمان رضاخان باعث ثبت طلاق‌های بسیاری در جامعه شد.

وی، امنیت روانی در جامعه، آرامش و آسایش مالی را ثمره حجاب دانست و گفت: ابعاد این مهم باید در جامعه برای دختران نوجوان و جوان تبیین شود چرا که تبیین‌های حداقلی با مدل‌های سنتی صرف کافی نیست و چنانچه در شهری با مشکل طلاق روبه رو است باید حس خود ارزشمندی را در آن جامعه گسترش داد و افق متعالی را ترسیم کرد.

طالبی گفت: افزایش امیدبخشی به بانوان، گامی دیگر در راستای رفع مشکلات نظیر طلاق است و در این راستا تعامل و هم افزایی نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی ضروری است.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، ارگانی تبیینی است و اندیشه، بینش، معرفت و گرایش‌ها را تبیین و تنظیم می‌کند همچنین مسأله مادری را در حوزه خانواده محور قرار داده و در گفت‌وگوی کلان شکل گرفته است.

شبکه‌های مختلف بانوان فعال تبلیغی استان‌ها در قالب شورای راهبری شکل می‌گیرد

مدیر راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشریح برنامه‌های پیش روی این مرکز، نیز گفت: پرداختن به مسأله روایت را یکی از مسیرهای گفتمان سازی است و در تلاش هستیم تا هسته‌های تخصصی روایت ایجاد و بانوان فعال و موفق استان‌ها در قالب‌های هنری روایت می‌شوند.

طالبی از اجرای طرح پرده‌خوانی در هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: این پرده چهار بستر تاریخی به عنوان بانوان در انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، عصر حاضر و عرصه بین‌الملل را در برمی‌گیرد و این پرده‌ها در هیأت‌های مذهبی روایت می‌شوند چراکه پرداختن به این مهم مخاطب جدیدی را به مخاطب‌های ما اضافه می‌کند.

وی تأکید کرد: عزاداری سنتی لازم است اما برای مخاطب جدید با طیف مختلف باید از ظرفیت قالب‌های هنری و روایی بهره گیری کرد.

مدیر راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از قالب‌های سازمان برای گفتمان سازی و هویت مطلوب فناوری، روایت و ایجاد هسته روایت در استان‌ها است و باید اذعان کرد که برگزاری دوره بانوی مجاهد، روشی است که توان گفت‌وگوی افراد، ارتقا پیدا می‌کند.

طالبی، توانمندی رسانه‌ای را از دیگر مهارت‌های مورد توجه برشمرد و اظهار کرد: در برنامه‌های تعریف شده، مقرر است که شبکه‌های مختلف بانوان فعال تبلیغی استان‌ها در قالب شورای راهبری شکل گیرد و این شوراها در شهرستان نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیر راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ارتقای توان تبلیغی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های در دستور کار است و به جای اینکه طرح را تصدی‌گرایانه پیش ببریم، استان‌ها خود مجری ارائه طرح و برنامه هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ