پزشکیان افرادی را انتخاب کند که به معیشت مردم حساس باشند

اقتصاد ایران: دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی گفت: آقای پزشکان باید مدیران کارآمدی را انتخاب کند که با انقلاب زاویه ندارند و نسبت به معیشت و سفره مردم حساسیت ویژه دارند.

علیرضا متانی، دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، بیان کرد: رهبری پیشتر هم اعلام کرده بودند که افرادی را برای کابینه انتخاب کنید که کوچک‌ترین زاویه‌ای با انقلاب و نظام اسلامی نداشته باشند، همچنان که کار آزموده و توانمند باشند.

وی تصریح کرد: کسی که با انقلاب زاویه داشته باشد نه تنها نمی‌تواند اثر مثبتی برای دولت داشته باشد، بلکه مانعی هم برای فعالیت‌های دولت خواهد بود. این موضوع از نظر علمی هم یک اصل ثابت شده است، زیرا کسی که در یک موضوعی دچار تردید باشد و یا با آن زاویه داشته باشد نمی‌تواند در آن مسیر کار مثبتی انجام دهد.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با طرح این موضوع که دولت باید برنامه کابینه خود را متکی بر صحبت‌های رهبر انقلاب پیش ببرد، بیان کرد: توجه به صحبت‌های رهبری در انتخاب کابینه و اجرای مسیر قانون اساسی به صورت عملی باید در افرادی که به عنوان اعضای کابینه معرفی می‌شوند، خود را نشان دهد.

متانی به صحبت‌های رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: پرهیز از شکاف و دو قطبی سازی، موضوعی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در شروع به کار همه دولت‌ها بوده است. همچنان که رهبری هم تاکید داشتند، مردم به یک نگاه فوری و مؤثر در حوزه اقتصاد نیاز دارند و آقای پزشکیان در این راستا اگر مأموریت‌های خود را با افرادی که توان و انرژی انجام این امور را ندارند، پیش بِبَرد، که انگیزه لازم را نداشته باشند و یا از دانش کافی برخوردار نباشند؛ پیروز نخواهد شد.

مدیران شکم سیر نمی‌توانند برای مردم گرسنه تصمیم بگیرند

وی همچنین بیان کرد: مأموریت آقای پزشکانی این است که باید افراد و مدیران کارآمدی را انتخاب کند که هم صاحب تجربه هستند و با انقلاب هم زاویه ندارند و نسبت به معیشت و سفره مردم هم حساسیت ویژه دارند. مردم دیگر نسبت به وعده دادن مسئولین خسته شده‌اند. مدیران شکم سیر نمی‌توانند برای مردم گرسنه تصمیم بگیرند. آقای پزشکان باید به این مهم توجه کند که مدیرانش را از بطن مردم انتخاب کند.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی این سوال را مطرح کرد که چه معنی دارد که همیشه گردش مدیران بین افراد معدودی صورت بگیرد؟ ادامه داد: وقتی به مدیران در چهاردهه گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اکثر آن‌ها یا پدرسالار هستند یا فامیل‌سالار و یا دامادسالار. ضمن آن‌که می‌توان از صاحبان تجربه به عنوان مشاور استفاده کرد، باید این فرصت را فراهم کنیم که از نخبگان و جوانان که توان پیشبرد امور را دارند استفاده شود.

متانی افزود: باید مدیرانی در دولت آقای پزشکیان به کار گماشته شوند که اختیار کار هم داشته باشند. رئیس جمهور باید به نظر مردم و نخبگان، احزاب و تشکل‌ها توجه کند. اگر احزاب و نخبگان اجتماعی نبودند، این‌طور هم مردم به نامزدها در انتخابات اعتماد نمی‌کردند. رئیس جمهور باید قدردان احزاب باشد چرا که آن‌ها می‌توانند کمک‌کار و حامی او باشند.

وی با طرح این موضوع که احزاب می‌توانند برنامه‌سازان آقای پزشکیان باشند، گفت: احزاب رابط اصلی بین ملت و دولت هستند. احزاب نورافکن‌های پستوهای فساد هستند و می‌توانند پستوهای فساد را شکار کنند و دست‌های فساد را قطع کنند. در بین مردم امیدواری بیشتری ایجاد کنند و اگر آقای پزشکان به قانون اساسی توجه کند می‌توان به دولت او امیدوار بود.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی کار آقای پزشکیان در دولت چهاردهم را سخت دانست و ادامه داد: این دوره سرآغاز فعالیت چشمان بینای مردم توسط احزاب و گروه‌ها اجتماعی و اقتصادی است که نیاز است دولت با افراد باانگیزه و قوی تیم مدیران خود را کامل کند.

متانی حضور افرادی خاص در دولت را مناسب ندانست و گفت: چرا در همه دولت‌ها به دنبال اسامی افراد خاص هستند، آقای پزشکیان رزمنده است و خودش بچه جنگ است خودش می‌داند که اسم‌های خاص جنگ را پیش نبردند. البته برنامه‌های آقای ظریف راجع به اینکه کسانی که تجربه کار وزارت ندارند اما توانایی انجام کار دارند پیشنهاد خوبی بوده تا از چرخه معیوب اسم‌های تکراری خارج شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ