واگذاری زمین به جوانان/ راهکار بنیاد مسکن برای ماندگاری روستاییان

اقتصاد ایران: شیراز-مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تهیه‌ زمین‌ برای زوج های جوان توانسته برای ماندگاری جمعیت روستایی مانع از مهاجرت آنان به شهر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا حمیدی در دیدار با غلامرضا توکل نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن تلاش مضاعفی در راستای مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری فراهم‌آورده تا موجبات اجرای مشارکت‌، دستگاه‌های مختلف را به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان‌های مرکزی فارس کانون خدمت و توسعه روستایی است.

وی در ادامه اضافه کرد: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن، در سال‌های گذشته تلاش برای تأمین مسکن مددجویان و محرومان، تسهیل گری در اعطای وام‌های کم بهره و مقاوم سازی مسکن روستایی، به ویژه در روستاهای محروم کم برخوردار و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت‌های ناخواسته بوده است.

به گفته حمیدی: با نگاهی به روند توسعه روستاها در این سال‌ها متوجه خواهیم شد که بنیاد مسکن با تهیه طرح مجتمع‌های زیستی توانسته شرایط را برای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

این مقام مسؤول ادامه داد: نظارت بر پرداخت و مصرف وام‌های قرض الحسنه مسکن روستایی و ارزان قیمت شهری که از محل منابع مالی و سیستم بانکی کشور تأمین می‌شود نیز از کارکردهای بنیاد مسکن است، بنیاد مسکن در حوزه نظارت با تربیت ده‌ها ناظر فنی روستایی بر کار مقاوم سازی و بهبود ساخت و سازهای روستایی نیز نظارت دارد.

در ادامه این نشست غلامرضا توکل نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن خواستار شتاب بخشی به اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان‌ها شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ