احتمالاً ولوو هم با تغییر استراتژی به خودروهای هیبریدی گرایش پیدا می‌کند

اقتصاد ایران: با کاهش رشد فروش خودروهای تمام‌برقی، احتمالاً ولوو نیز به‌سمت گسترش محصولات هیبریدی خود حرکت کند.

ولوو در میان خودروسازان، شفاف‌ترین و مستقیم‌ترین موضع را درقبال تغییر تولیدات خود به خط تولید کاملاً برقی اتخاذ کرده بود. کمتر از یک سال پس از عرضه‌ی مدل XC40 Recharge به بازار، این شرکت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد تنها خودرو های کاملاً برقی را بفروشد و هر خودرویی با موتور احتراق داخلی، از‌جمله هیبریدی‌ها را از سبد محصولات جهانی خود حذف کند.

دو سال بعد، با حضور C40 در نمایندگی‌ها و EX90 و EX30 در خط تولید، بیورن آنوال، مدیر مالی ولوو، با تعهد به نفروختن «حتی یک خودرو» غیر‌برقی پس از سال ۲۰۳۰، هرگونه ابهام را در این زمینه برطرف کرد.

آنوال تأکید کرد که هیچ اما و اگری در استراژی ولوو وجود ندارد؛ اما ممکن است برخی مسائل باعث عقب‌نشینی تاکتیکی این شرکت از اهداف ۲۰۳۰ خود شود و ولوو به‌سمت تولید خودروهای هیبریدی گرایش پیدا کند.

جیم رووان، مدیرعامل ولوو، گفت ازآنجا‌که تحول و پیشرفت خودروهای برقی زمان‌بر است، پیشرانه‌های هیبریدی می‌توانند پل محکمی برای مشتریانی باشند که آماده‌ی حرکت به‌سمت خودروهای کاملاً الکتریکی نیستند.

به‌گفته‌ی منبعی ناشناس در اتونیوز، احتمالاً خودروهای پلاگین هیبریدی در ۱۰ سال آینده پیشرو خواهند بود؛ چرا‌که دولت‌ها و بازارهای جهانی هنوز در حال هماهنگ‌سازی برنامه‌های خود برای خودروهای برقی هستند. احتمالاً ولوو نیز همین رویه را در پیش بگیرد.

شرکت ولوو نام نیکی از خود در‌زمینه‌ی تولید خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به‌جای گذاشته است. پلتفرم SPA1 این شرکت هنوز از پیشرانه‌های احتراق داخلی پشتیبانی می‌کند و ولوو می‌تواند برای ۱۰ سال‌ آینده آن را به‌روزرسانی کند.

ولوو می‌تواند از پلتفرم‌ها و ابزارهای شرکت مادر خود، یعنی جیلی، نیز استفاده کند. سال پیش جیلی و رنو سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد یورویی خود را برای تحقیق درباره‌ی فناوری‌ها جدید پیشرانه‌های هیبریدی و غیرهیبریدی رسانه‌ای کردند.

مقالات مرتبط
  • تولید ولوو S60، رقیب سوئدی بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس‌بنز C-Class متوقف شد
  • ولوو به خودروساز تمام برقی با شعاع حرکتی هزار کیلومتر تبدیل می شود

یکی از نمایندگی‌های فروش ولوو در آمریگا در مصاحبه‌ای افزود: «مجبوریم به خودروهای هیبریدی اتکا کنیم؛ وگرنه از بین می‌رویم.»

اخیراً سرعت فروش خودروهای تمام‌برقی کند شده و همین مسئله به کاهش فروش سالانه خودروهای برقی چند خودروساز ازجمله ولوو منجر شده است. برنامه‌های تخفیفی گاه‌وبی‌گاه تسلا نیز به خودروسازان فشار مضاعفی می‌آورد.

بازار خودروهای برقی امسال ۱۱ درصد رشد کرده است که فاصله زیادی با نرخ رشد ۴۸ درصدی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ