دولت برای دستیابی به موفقیت راهی جز تبعیت از فرامین رهبری ندارد

اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر رئیس‌جمهور می‌خواهد به قله‌های پیشرفت و موفقیت دست پیدا کند، به جز تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و توجه به شاخص‌هایی که ایشان فرمودند، راه دیگری ندارد.

سید مرتضی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه برگزاری مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مراسم تنفیذ یک امر بسیار مهم در آغاز راه رئیس جمهور منتخب است و در واقع با تنفیذ رأی مردم به رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری، به جایگاه رئیس جمهور منتخب مشروعیت داده می‌شود.

وی بیان کرد: در کمترین زمان ممکن بعد از حادثه شهادت آیت الله رئیسی، انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و مراسم تنفیذ رئیس دولت چهاردهم نیز به خوبی و با سرعت انجام شد و هیچ خللی در این مسیر پیش نیامد که این یک برگ زرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

مراسم تنفیذ باشکوه و بسیار منظم برگزار شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به خوبی، باشکوه و بسیار منظم برگزار شد، تصریح کرد: حضور چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و مذهبی از جریان‌های مختلف در مراسم تنفیذ از همین آغاز نشان دهنده آن بود که مقام معظم رهبری علاوه بر تنفیذ حکم ریاست جمهوری، پیامی را به همه مدیران، کارگزاران و مسئولان دادند مبنی بر اینکه باید از این به بعد با اجماع و وحدت همدلانه، یک مسئولیت مشترک بین همه جریان‌ها برای رفع مشکلات کشور وجود داشته باشند.

محمودی متذکر شد: در بیانات رهبری بر این نکته تاکید شد که دولت چهاردهم در ادامه مسیر دولت شهید رئیسی کارها را پیش ببرد. جای خالی شهید رئیسی در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای همه ما ناراحت‌کننده بود. همه دوست داشتیم بعد از ۴ یا ۸ سال از دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، حکم ریاست جمهوری با حضور وی به رئیس جمهور بعدی داده شود، اما با شهادت شهید رئیسی بسیاری از پیش‌بینی‌ها محقق نشد و یکسری مسائل به صورت ناگهانی و غیر منتظره رخ داد.

همه باید به رئیس‌جمهور جدید کمک کنند

وی با اشاره به یکی از توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ مبنی بر اینکه پس از انتخابات، نباید به وسوسه‌های دوقطبی‌سازی اعتنا کرد و ترتیب اثر داد، اظهار کرد: به هر حال انتخابات ریاست جمهوری تمام شد و فردی که شخصاً سالم، پاکدست و معتقد است، به منصب ریاست جمهوری رسید و از این پس به فرموده مقام معظم رهبری، همه باید به رئیس‌جمهور جدید کمک کنند تا خدای نکرده دچار چالش و بحران جدی در مسیر مدیریت اجرایی کشور نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ایام انتخابات، هر فردی برای نامزد مورد علاقه خودش تلاش کرد و بعضاً در مسیر انتخابات چالش‌ها و بگو مگوهایی پیش آمد، اما الان دیگر این تقابل‌ها هیچ سودی برای کشور ندارد چرا که دیگر نه نامزدی در میان است و نه رقابتی وجود دارد و ما یک رئیس جمهور داریم که رئیس جمهور کل کشور است و در بیرون از مرزهای ایران همه به مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کنند.

تعصبات حزبی و منافع شخصی خود را کنار بگذاریم

محمودی بیان کرد: بازتاب بین‌المللی هر گونه تقابلی که با رئیس جمهور شکل گیرد، بسیار برای کشور آسیب‌زا است و در مقابل، هر چقدر ستون‌های دولت مستحکم‌تر باشد و هر چقدر ما به حوزه اجرایی کشور و رئیس جمهور کمک کنیم تا دچار چالش نشود، منادی استحکام، ثبات و پایداری کل نظام ما است. لذا باید به منافع ملی، امنیت ملی و منافع ملت توجه ویژه کنیم و تعصبات حزبی، جریانی و منافع شخصی خود را کنار بگذاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همگی باید متحد، یکدل و یک صدا باشیم و باید صدای واحد از کشور به بیرون مخابره شود و منادی استحکام، پایداری، ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران در همه دنیا باشد. این یک دست شدن به معنای آن نیست که همه ما یک حزب و یک جریان ثابت و مشخص سیاسی داشته باشیم، چرا که قطعاً در کشور حتی بعد از انتخابات و با شکل‌گیری دولت جدید، یکسری خط‌کشی‌های سیاسی وجود خواهد داشت و این ویژگی نظام سیاسی است، اما زمانی که به منافع و امنیت ملی می‌رسیم، این‌ها مسائلی فراتر از حزب و جریان است. رقابت‌ها و اختلاف سلیقه‌ها در همان مسائل خرد و مسائل پایین دست سیاسی باید باقی بماند و در مسائل کلان نظام و در مباحث کلی نظام باید باید تابع فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب توصیه بعدی را به اهمیت کار جهادی اختصاص دادند، گفت: ایشان شهید رئیسی را یک الگوی در تراز و الگوی جدیدی برای مدیریت کشور مطرح کردند و همه ما تا سالیان سال از وی به عنوان یک الگو و شاخص مدیریتی نام خواهیم برد، همچنان که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های بعد از شهادت شهید رئیسی چندین مرتبه به این نکته اشاره فرمودند که شهید رئیسی روحیه جهادی و حل مسئله داشت و فردی خالص، صادق و خستگی ناپذیر بود. خستگی ناپذیری ویژگی یک مدیر جهادی است و یک عنصر جهادی با همه وجودش مجاهدت می‌کند و زمانی که یک کسی با همه وجودش مجاهدت می‌کند، خستگی در وجودش هیچ جایی ندارد.

دولت جدید به کار جهادی و شبانه‌روزی توجه کند

محمودی در ادامه گفت: باید به دولت جدید برای موفقیت و پیروزی کمک شود. اگر این دولت واقعاً می‌خواهد مسیر موفقیت را پیش روی خودش ببیند و رئیس جمهور اگر می‌خواهد به قله‌های پیشرفت و موفقیت دست پیدا کند، به جز تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و توجه دقیق به تک تک شاخص‌هایی که ایشان فرمودند، راه دیگری ندارد. مهم‌ترین این شاخص‌ها کار جهادی، شبانه روزی و پرتلاش برای خدمت به مردم است.

وی بیان کرد: ما امیدواریم، کمک می‌کنیم و در مجلس و در همه شئونی که با آن مرتبط هستیم، تلاش میدانی خواهیم کرد که دولت چهاردهم به موفقیت برسد و به همه وعده‌ها از جمله وعده اجماع، وحدت، همدلی، خدمت بی‌منت و حل مشکلات مردم در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام جامه عمل بپوشاند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ