وضعیت حضور قایقرانان در ادامه مسابقات/ قایق ها چطور صعود می کنند؟

اقتصاد ایران: دو قایق روئینگ دختران ایران که به مرحله یک چهارم نهایی و شانس مجدد رفته اند چطور به فینال های بالاتر صعود خواهند کرد؟

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های قایقرانی روئینگ سی و سومین دوره بازیهای المپیک پاریس از روز شنبه ششم مردادماه آغاز شده و دو قایق زنان ایران هم در این رویداد حاضر هستند.

در اولین روز این مسابقات فاطمه مجلل دختر ۲۲ ساله اهل ارومیه که برای اولین بار راهی این بازیها شده در مرحله گروهی به مصاف کشورهای اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه رفت و چهارم شد و به مرحله شانس مجدد رسید. این پاروزن کشورمان امروز یکشنبه هفتم مردادماه در مرحله شانس مجدد و همان طور که اعلام شده بود «تمام برنامه ریزی اش برای این مرحله است»، به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد تا از این مسیر به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. مجلل با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی در جمع ۲۴ قایق برتر المپیک قرار گرفته است.

قایق دو نفره زنان ایران که برای نخستین بار در تاریخ در این رشته راهی بازیهای المپیک شده است ظهر امروز با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در دور مقدماتی با قایق‌های پرو، آمریکا، ژاپن و مسابقه دادند و به عنوان قایق چهارم از خط پایان گذشتند.

مسیر قایقرانان برای صعود به مراحل بالاتر و تعیین رتبه بندی متفاوت از رشته های دیگر می باشد.

قایق تک نفره سنگین وزن زنان

در قایق نک نفره زنان ۳۲ ورزشکار حاضر هستند. در مرحله مقدماتی از هر گروه سه قایق به طور مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ما بقی قایق ها به مرحله شانس مجدد رسیدند. در این مرحله قایقرانان دوباره گروه بندی شده و در سه گروه مسابقه دادند. دو قایق اول راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و دو قایق بعدی به رده بندی فینال های E و F می روند.

وضعیت حضور قایقرانان در ادامه مسابقات/ قایق ها چطور صعود می کنند؟

در مرحله یک چهارم نهایی ۲۴ قایق در قالب چهار گروه شش نفره قرعه کشی می شوند. از هر گروه سه قایق نخست به نیمه نهایی رسیده و سه قایق به رده بندی فینال های C و D می روند. در نهایت در مرحله نیمه نهایی قایق ها دوباره گروه بندی شده و در دو گروه رقابت می کنند. سه قایق برتر هر گروه به فینال اصلی A برای کسب رتبه اول تا ششم راه یافته و سه قایق بعدی برای رتبه های هفتم تا دوازدهم مسابقه خود را در فینال B دنبال خواهند کرد.

قایقرانانی که به رده بندی فینال C و D رسیده اند بعد از یک دور مسابقه تعیین تکلیف می شوند. شش قایق اول به فینال C برای رتبه های سیزدهم تا هجدهم و شش قایق بعدی برای رتبه های نوزدهم تا بیست و چهارم رقابت خواهند کرد.

با این شرایط باید دید فاطمه مجلل در مسابقه روز سه شنبه صبح خود در مرحل یک چهارم نهایی با چه قرعه ای روبرو می شود و حریفان اش از چه کشورهایی هستند. قطعاً در اینجا شانس در قرعه کشی و ترکیب قایقرانان در هر گروه می تواند مسیر را برای صعود به نیمه نهایی و جمعه ۱۲ قایقران برتر المپیک هموارتر کند.

بهترین رتبه قایقرانی روئینگ ایران مربوط به المپیک توکیو ۲۰۲۰ است . نازنین ملایی در این رویداد به فینال B رسید و یازدهم شد و بهترین نتیجه قایقرانی را در ادوار المپیک ثبت کرد.

قایق دو نفره سبک وزن زنان

تیم دو نفره قایقرانی روئینگ زنان ایران که برای اولین بار در تاریخ این رشته و تاریخ بازیهای المپیک راهی این دیدارها شده است با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مسابقات پاریس پارو می زند.

در این ماده ۱۸ قایق دو نفره حاضر هستند. در مرحله مقدماتی از هر گروه سه قایق اول مستقیماً راهی مرحله نیمه نهایی شدند. مابقی تیم ها به مرحله شانس مجدد راه یافته اند و فردا دوشنبه هشتم مردادماه برای تعیین تکلیف صعودشان به مرحله نیمه نهایی مسابقه می دهند. در مرحله شانس مجدد قایق های اول ودوم به مرحله نیمه نهایی می رسند و سه قایق بعدی به فینال C برای تعیین رتبه های سیزدهم تا هجدهم راه می یابند.

قایق هایی که به نیمه نهایی رسیده اند در دو گروه مسابقه می دهند. سه قایق نخست به فینال A برای کسب مدال و رتبه های اول تا ششم و سه قایق بعدی به فینال B برای رتبه های هفتم تا دوازدهم راه خواهند یافت.

تیم قایقرانی دو نفره ایران کار سختی را در مرحله شانس مجدد دارد و باید برای ارزیابی صعودشان منتظر قرعه کشی و مشخص شدن رقبایشان در این مرحله باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ