هرآنچه باید درمورد کاربردها و آینده CET، توکن بومی صرافی کوینکس بدانید

اقتصاد ایران: توکن‌ بومی صرافی رمزارز کوینکس با نام CET شناخته می‌شود و مزیت‌های جذابی مثل کاهش کارمزد معاملات را دراختیار کاربران این پلتفرم قرار می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس مثل بسیاری از صرافی‌های رمزارز دیگر، توکن بومی خود را با نام CET ارائه داده است. این توکن به‌عنوان یکی از ارکان مهم اکوسیستم رو به رشد پلتفرم معاملاتی کوینکس شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند توکن CET که به‌عنوان عنصری مهم در پلتفرم و توسعه‌ی جامعه کوینکس عمل می‌کند، مثل هر رمزارز دیگری خریدوفروش کنند.

با نگه‌داری CET در کیف پول داخلی صرافی کوینکس می‌توانید از مزیت‌های ویژه‌ی آن بهره ببرید. به‌عنوان مثال، هرچه تعداد توکن‌های CET بیشتری در کیف پول ارز دیجیتال شما وجود داشته باشد، از تخفیفات بیشتری در کارمزد معاملات برخوردار خواهید شد.

فهرست مطالب
  • CET چیست؟
  • مزیت‌های نگه‌داری CET در کیف پول صرافی کوینکس
  • توکنومیک CET
  • CoinEx Smart Chain (CSC) چیست؟
  • مشکلاتی که CET با آن‌ها مواجه است

CET چیست؟

CET ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین صرافی کوینکس، یعنی CoinEx Smart Chain است که ابتدا براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده بود. CET به‌عنوان ستون فقرات اکوسیستم کوینکس، نقش‌های متعددی ازجمله تسهیل تراکنش‌ها در شبکه و امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مهم شبکه و ارائه مزایای مختلف به کاربران را ایفا می‌کند.

لوگو صرافی کوینکس درکنار سکه زرد
Coinex

صرافی رمزارز کوینکس برای مدیریت عرضه‌ی توکن CET و افزایش بالقوه‌ی ارزش آن، از مکانیسم سوزاندن منظم توکن استفاده می‌کند که در آن ۲۰ درصد از درآمد روزانه‌ی کارمزد معاملات برای خرید مجدد و سوزاندن ماهانه‌ی توکن‌های CET استفاده می‌شود. بدین‌ترتیب، با کاهش تعداد توکن‌های در چرخه، ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد.

رویکرد ضدتورمی سوزاندن توکن‌های CET، همراه با کاربرد آن در اکوسیستم کوینکس، توکن مذکور را به دارایی بسیار مهمی برای کاربران این صرافی و بلاک‌چین اختصاصی CSC تبدیل کرده است.

مزیت‌های نگه‌داری CET در کیف پول صرافی کوینکس

دارندگان CET در کوینکس به‌عنوان سهام‌داران اصلی اکوسیستم این صرافی شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم مربوط به توسعه‌ی پلتفرم، لیست‌شدن رمزارزهای جدید و سایر مسائل مهم مشارکت داشته باشند. ویژگی مذکور باعث شده است تا CET برای افرادی که به آینده‌ی کوینکس اعتقاد دارند، به دارایی باارزشی تبدیل شود.

دارندگان CET اغلب فرصت‌های ویژه‌ای برای شرکت در ایردراپ ارزهای دیجیتال جدید و رویدادهای منحصربه‌فرد کوینکس پیدا می‌کنند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی جدید را با قیمتی ارزان‌تر از بازار تهیه کنند.

لوگو توخالی صرافی کوینکس آبی رنگ
Coinex

ویژگی جذاب دیگر CET این است که می‌توان از آن در پلتفرم‌های وام‌دهی کوینکس استفاده کرد. به‌بیان بهتر، با قرض‌دادن توکن‌های CET در فضایی امن و تضمین‌شده، می‌توان سود کسب کرد. این ویژگی CET را برای افرادی که به‌دنبال کسب درآمد غیرفعال هستند، به ابزار سرمایه‌گذاری جذابی تبدیل کرده است.

از مزایای استفاده از CET در صرافی کوینکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های معاملاتی: CET به کاربران اجازه می‌دهد تا هزینه‌های معاملاتی خود را به حداقل برسانند.
  • دسترسی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید: شرکت در ایردراپ‌ها و رویدادهای ویژه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذابی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • شرکت در تصمیم‌گیری‌ها: با نگه‌داری CET کاربران می‌توانند در شکل‌دهی آینده‌ی کوینکس نقش فعالی داشته باشند.
  • کسب درآمد غیرفعال: وام‌دهی CET راهکار مناسبی برای کسب درآمد غیرفعال محسوب می‌شود.

توکنومیک CET

توکنومیک به تعداد توکن‌هایی که هر پروژه‌ی ارز دیجیتال قصد دارد آن‌ها را عرضه کند، تعداد توکن‌هایی که درحال‌حاضر در بازار عرضه کرده است، حجم بازار و... اشاره می‌کند. توکنومیک CET به‌شکل زیر است:

توکنومیک CET

توضیحات

تعداد کل توکن‌هایی که قرار است عرضه شود

۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

تعداد توکن‌های عرضه‌شده به بازار تاکنون

۷۰۸٬۶۳۳٬۵۸۲

حجم بازار

۴۸٫۶ میلیون دلار

قیمت کنونی

حدود ۰٫۰۶۸ دلار

CoinEx Smart Chain (CSC) چیست؟

CoinEx Smart Chain (CSC)، بلاک‌چین غیرمتمرکز و کم‌مصرف اختصاصی صرافی کوینکس براساس پروتکل اثبات سهام (PoS) ساخته و برای تسهیل توسعه‌ی آسان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) بهینه شده است.

CSC کاملاً با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگاری دارد و عملکردی چشمگیر را با کارمزد بسیار اندک ارائه می‌دهد و از حداکثر ۱۰۱ گره‌ اعتبارسنج (Validator Nodes) پشتیبانی می‌کند. این گره‌های اعتبارسنج براساس رتبه‌بندی توکن CET انتخاب می‌شوند.

Coinex Smart Chain | CSC
Coinex

CSC سه ویژگی مهم ارائه می‌دهد: ۱. سازگاری کامل با EVM برای مهاجرت آسان DAppهای مبتنی‌بر اتریوم؛ ۲. شبکه‌ی غیرمتمرکز که از حداکثر ۱۰۱ گره براساس سهام‌گذاری CET پشتیبانی می‌کند؛ ۳.عملکرد درخورتوجه با تولید سریع بلاک و کارمزد تراکنش اندک. این ویژگی‌ها CSC را به پلتفرمی کارآمد و دردسترس و مقرون‌به‌صرفه برای توسعه‌دهندگان و کاربران اکوسیستم بلاک‌چین تبدیل می‌کند.

CoinEx Smart Chain با معرفی Cross-Chain Bridge، زیرساخت خود را گسترش می‌دهد. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها را به‌طور ایمن و آسان و سریع بین شبکه‌ی اصلی CSC و سایر شبکه‌های بلاک‌چین مبادله کنند. با اجرای این پُل، CSC تعهد خود را به ارتقای قابلیت همکاری در اکوسیستم بلاک‌ چین نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند به طیف گسترده‌تری از دارایی‌های دیجیتال در بلاک‌چین‌های مختلف دسترسی داشته باشند

مشکلاتی که CET با آن‌ها مواجه است

توکن CET درکنار مزیت‌های بسیار جذابش، مثل هر رمزارز دیگری با مشکلاتی نیز مواجه است که ازجمله می‌توان به نوسان‌های قیمتی اشاره کرد. درواقع، قیمت CET مثل همه‌ی ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین و اتریوم، تحت‌تأثیر عوامل مختلف مثل عرضه و تقاضا و اخبار بازار و رویدادهای جهانی نوسان می‌کند.

توکن CET
Coinex

CET با توکن‌های بومی سایر صرافی‌های رمزارز بزرگ ازجمله BNB که توکن صرافی بایننس است، رقابت دارد. گفتنی است که CET فقط بر اکوسیستم کوینکس تمرکز دارد و خارج از این صرافی مزیت‌های زیادی ارائه نمی‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • مدیرعامل کوینکس از تأثیر ETF‌ اتریوم بر پذیرش گسترده رمزارزها و رشد صنعت کریپتو می‌گوید
  • کوینکس با گواهی ذخایر امنیت و شفافیت، سطح محافظت از دارایی‌های کاربران را ارتقاء داد

آینده‌ی CET به‌شدت به رشد و توسعه‌ی اکوسیستم کوینکس بستگی دارد. باتوجه‌به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و گسترش خدمات کوینکس، انتظار می‌رود که CET به‌عنوان دارایی ارزشمند در این اکوسیستم باقی بماند.

همان‌طور‌که اشاره شد، توکن (CET) به‌عنوان عنصر مهم در اکوسیستم کوینکس، مزایای متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند. به‌هرحال، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، سرمایه‌گذاری در CET نیز ریسک‌هایی دارد؛ بنابراین، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، باید به‌طور کامل درباره‌ی آن تحقیق کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ