۳۲ هزار دانش‌آموز اردبیلی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در مدارس غیردولتی در سطح استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: اولویت اصلی ما توسعه فضاهای آموزشی دولتی است تا گروه‌های مختلف جامعه بتوانند در این واحدهای آموزشی تحصیل رایگان و کم دغدغه‌ای را سپری کنند.

وی تصریح کرد: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد برای برگزاری مراسم، جشن و یا آئین‌های دیگر مبالغی را از اولیا طلب کند که در صورت مشاهده موارد مغایر این امر طبق مقررات با مدیران مدارس برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حضور دانش‌آموزان در برخی از برنامه‌های خارج از ضوابط آموزشی و پرورشی اختیاری بوده و اولیا می‌توانند با هماهنگی مدیران در این آئین‌ها و برنامه‌ها از فرزندانشان جلوگیری کنند.

صفری افزود: هیچ اجباری در اجرای برنامه‌های خارج از فضای آموزشی و پرورشی وجود ندارد و ما در سه هزار مدرسه استان سعی ما بر این است تا شرایط تحصیل با کیفیت را برای دانش‌آموزان مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی بر اساس امکانات و تأسیسات واحد آموزشی است که از طریق سامانه وزارتی مبالغ اعلام و در اختیار اولیا قرار می‌گیرد.

صفری اضافه کرد: این امکانات شامل دایر بودن کلاس‌های هوشمند، آزمایشگاه، کتابخانه، فضای تربیتی، ورزشی و تفریحی متفاوت است که در مدارس غیردولتی شاهد برپایی آن هستیم.

وی بیان کرد: از حیث فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و در صورت بروز تخلف آموزش و پرورش به صورت جدی به موضوع ورود پیدا می‌کند.

صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۳۲ هزار دانش‌آموز استان در ۲۸۵ مدرسه غیردولتی در سطح استان تحصیل می‌کنند که این مدارس در کنار مدارس دولتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی در حال انجام است و ما در مقطع ابتدایی ثبت‌نام را به اتمام رسانده و در مقطع متوسطه اول و دوم نیز فرآیند ثبت‌نام در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ورود آموزش و پرورش استان را به مباحث مطرح شده از سوی والدین و شکایت‌های احتمالی یادآور شد و گفت: در سریع‌ترین زمان به این شکایت‌ها رسیدگی شده و ما اجازه نمی‌دهیم تا مدیران برخی مدارس خارج از ضوابط و قواعد بخواهند مبالغی را از والدین دانش‌آموزان دریافت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ