نیاز امروز جامعه آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است به طوری که امروز بیش از پیش به این مهم نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش اردبیل، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: کار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از جان و دل بوده و با اعماق وجود صورت بگیرد چرا که شهدا آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وی تصریح کرد: مدارس شاهد باید پایگاهی برای پرداختن به موضوع ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ در جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دیدار با خانواده مکرم شهدا و ایثارگران و گره‌گشایی از مشکلات آنها در طول سال باید به صورت مستمر در دستور کار مدیران، رؤسای مناطق و نواحی باشد.

صفری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین آن برای نوجوانان افزود: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است و امروز بیش از پیش به این مهم نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با فعال‌سازی شورای ترویج ایثار و مقاومت در مدارس، ناحیه، منطقه و استان که نقش بسیار مهمی در زمینه اشاعه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت دارد، اجرای برنامه‌های پرمحتوا و کیفی برای شناساندن ابعاد زندگی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

صفری اضافه کرد: فرزندان شهدا در دستگاه تعلیم و تربیت زینت‌بخش این نهاد فرهنگی و تربیتی بوده و حضور آنها مایه عزت و افتخار برای همگان است.

وی بر اجرای برنامه خاص برای سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی ایران، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا، گرامیداشت نام و یاد آنها و دفاع مقدس تاکید کرد.

صفری با اشاره به پنجم مردادماه به عنوان سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، بر نهایت بهره‌برداری از فضای موزه شهدا و مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: فرزندان شاهد باید در همه عرصه‌ها فعال باشند و ما موظف هستیم آرمان‌های شهدا را پیگیری کرده و در این مسیر باید با تکیه و توجه بر امور فرهنگی پیش برویم.

صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: بهترین شکل ترویج در حوزه ایثار و شهادت، کیفی کردن فعالیت‌های مدارس شاهد است که می‌تواند الگویی برای سایر مدارس شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین است که باید مدارس شاهد در مسیر اجرایی شدن آن شاخص باشند و این با مدیریت و نظارت دقیق این مدارس محقق خواهد شد.

صفری گفت: با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان مدارس شاهد را در حوزه‌های مختلف پرورشی و آموزشی ارتقا داد تا شاهد رتبه‌های برتر آموزشی و فرهنگی در این مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید به تقویت بنیه علمی و توانمندسازی دانش‌آموزان در مدارس شاهد افزود: آموزش در مدارس شاهد باید به نحوی صورت بگیرد که دانش‌آموز شاهد با رتبه بالا و در دانشگاه‌های طراز اول دولتی پذیرفته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ