رفع محرومیت گرمی با دستور مقام معظم رهبری

اقتصاد ایران: گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: به دنبال سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۹ و مشاهده عمق محرومیت گرمی، با دستور معظم‌اله سازندگی در این منطقه آغاز شده است.

حسین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال سفر مقام معظم رهبری در شهرستان گرمی در سال ۷۹ و مشاهده عمق محرومیت در این شهرستان، معظم‌اله از مسئولان خواستند تا برای مشاهده عمق محرومیت به گرمی سفر کنند.

وی تصریح کرد: این شهرستان که از داشتن آب شرب سالم و پایدار، مجموعه‌های بهداشتی، درمانی و بسیاری از زیرساخت راه و محورهای مواصلاتی محروم بود، با انگشت تدبیر مقام معظم رهبری و خطاب به مسئولان در این ۲۴ سال بخش عظیمی از این موانع و مشکلات رفع و قدم‌های مؤثری برای سازندگی، عمران و آبادانی شهرستان گرمی برداشته شده است.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: با حضور دستگاه‌های متعدد خدماتی و عمرانی به ویژه ستاد اجرایی امام و بنیاد مستضعفان رفع محرومیت در این منطقه به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفت و در گام نخست تأمین آب شرب گرمی مورد تاکید و توجه قرار گرفت تا این شهرستان به آب شرب سالم بهداشتی دسترسی پیدا کند.

مولایی افزود: در حرکت و گامی دیگر با احداث بیمارستان ولایت گرمی امکان راه‌اندازی بخش‌های تخصصی و حتی فوق تخصصی در این بیمارستان فراهم شد و بهترین تجهیزات و امکانات در بیمارستان گرمی فراهم آمد و در کنار آن در اکثر مناطق روستایی خانه‌های بهداشتی و مراکز درمانی راه‌اندازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مدت مهاجرت معکوس به مقصد گرمی انجام و بزرگترین مجموعه‌های تولیدی به ویژه تولید شیرآلات بهداشتی در این شهرستان به انجام رسید به طوری که گرمی هم اکنون به قطب تولید شیرآلات بهداشتی در سطح کشور و حتی خاورمیانه تبدیل شده است.

مولایی اضافه کرد: برای ماندگاری اهالی و جوانانی که به این منطقه بازگشتند، اشتغال به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفت تا با رفع بیکاری، شاهد زدوده شدن آثار فقر و نداری در منطقه بوده و به نوعی محرومیت‌زدایی در کنار ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر به ساکنان این منطقه فراهم آید.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: امیدواریم همچنان از برکات و ثمرات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به شهرستان محروم گرمی شاهد توسعه روزافزون بوده و با تأمین زیرساخت اصلی، راه مواصلاتی، آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌ها این منطقه در ردیف مناطق با ضریب برخورداری بیشتر قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ