اپل زیر ذره‌بین اسپانیا؛ تحقیقات درباره احتمال انحصارگرایی در اپ‌استور آغاز شد

اقتصاد ایران: سازمان رقابت اسپانیا اپل را به ایجاد شرایط رقابتی نابرابر در اپ‌استور متهم کرده است.

کمیسیون ملی رقابت اسپانیا (CNMC) تحقیقاتی را درباره‌ی رفتار ضدرقابتی اپ‌استور اپل آغاز کرده است که البته سازنده‌ی گوشی آیفون این اتهامات را قبول ندارد.

طبق اعلام CNMC، امکان دارد اپل در اپ‌استور شرایط تجاری نابرابری را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی اعمال کرده باشد. ازنظر این سازمان نظارتی، چنین اقداماتی می‌تواند به‌عنوان نقض بسیار جدی قوانین رقابت تلقی شود و جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از درآمد جهانی اپل را به‌دنبال داشته باشد.

اپل اتهام CNMC را مبنی‌بر اعمال شرایط تجاری نابرابر بر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی را رد کرد. این شرکت می‌گوید: «توسعه‌دهندگان اسپانیایی در شرایطی برابر در اپ‌استور رقابت می‌کنند. اپل همچنان با سازمان رقابت اسپانیا همکاری خواهد کرد تا نگرانی‌های آن‌ها را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.»

مقالات مرتبط:
  • بررسی تمام زوایای پرونده‌‌ آمریکا علیه اپل؛ پایان «امپراتوری» اپل نزدیک است؟
  • جاناتان کانتر؛ مردی که می‌خواهد اپل را درهم بشکند

به‌گزارش رویترز، تحقیقات CNMC درباره‌ی اپ‌استور اپل در حالی انجام می‌شود که کمیسیون اروپا نیز دو پرونده‌ی جداگانه علیه این غول فناوری آغاز کرده است. پرونده‌ی اول به این مورد ارتباط دارد که آیا اپل با محدودیت‌های اعمال‌شده در اپ‌استور، قانون مهم بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا را نقض کرده است یا خیر. این قانون می‌خواهد شرایط رقابتی برابری برای همه‌ی توسعه‌دهندگان ایجاد کند. پرونده‌ی دوم نیز به هزینه‌های جدید اعمال‌شده بر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌پردازد.

بروکسل در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) اپل را به‌دلیل ممانعت از فعالیت رقبای استریمینگ موسیقی ازطریق اعمال محدودیت در اپ‌استور، ۲ میلیارد دلار جریمه کرد. این اولین‌باری بود که غول فناوری اهل کوپرتینو به‌دلیل نقض قوانین اتحادیه‌ی اروپا جریمه شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ