هریس: ترامپ فردی مرموز است/ ترامپ: هریس کشور را نابود می‌کند

اقتصاد ایران: دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در مینه سوتا، اظهار کرد هریس کشور را نابود خواهد کرد و او را به دلیل موضوعاتی همچون امنیت عمومی تا موضوع مهاجرت، مورد انتقاد قرار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کامالا هریس در یک گردهمایی انتخاباتی خصوصی در ماساچوست، خود را فردی نامید که احتمال پیروزی کمی در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری دارد اما به قدرت می رسد و پیروز می شود.

وی در این گردهمایی که برای جمع آوری کمک های مالی برگزار شده بود، رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ را فقط یک انسان مرموز و ساده خواند.

هریس خاطرنشان کرد اغلب لفاظی های ترامپ و معاونش جی دی ونس، فقط ساده و عجیب است.

استفاده هریس از واژه عجیب و غریب و مرموز برای توصیف رقیبش دونالد ترامپ، بخشی از استراتژی جدید دموکرات هاست. کمپین هریس، ترامپ را فردی پیر و کاملا مرموز نامید.

هریس 59 ساله در بخش دیگری از سخنانش، سابقه خود به عنوان بازپرس را با سوابق کیفری ترامپ مقایسه و اظهار کرد پیشنهاد او درباره آینده است در حالی که ترامپ 78 می خواهد کشور را به گذشته‌ای تاریک سوق دهد. در حال حاضر دونالد ترامپ درگیر چند پرونده کیفری و حقوقی است و تاکنون در دو پرونده گناهکار شناخته شده است.

ساعاتی بعد، دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در مینه سوتا، اظهار کرد هریس کشور را نابود خواهد کرد و او را به دلیل موضوعاتی همچون امنیت عمومی تا موضوع مهاجرت، مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ افزود: اگر یک دیوانه لیبرال مانند کامالا هریس رئیس جمهور شود، رویای آمریکایی ها می میرد. هریس حتی از بایدن هم بدتر است.

وی رقیب احتمالی دموکراتش را انسانی شیطان، بیمار و دارای اختلالات روانی خواند.

ترامپ پس از توصیه سرویس مخفی برای برگزاری کمپین های انتخاباتی در فضاهای سرپوشیده پس از حادثه ترور ناموفق وی، و با وجود آنکه گفته بود همچنان گردهمایی های خود را در فضاهای روباز برگزار می کند، این رویداد را در یک سالن 8 هزار نفری برگزار کرد.

وی ضمن مخالفت با پیشنهاد و توصیه سرویس مخفی برای برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی در سالن‌های سرپوشیده، تاکید کرد سرویس مخفی وظیفه حراست از او را بر عهده دارد و باید از او حفاظت کند.

ترامپ در پستی نوشت: من به برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی در فضاهای بیرونی ادامه می دهم و سرویس مخفی باید عملیات‌های خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد. آنها ظرفیت زیادی برای انجام این کار دارند. هیچ کس تاکنون نتوانسته سخنرانی ها یا گردهمایی‌ها را متوقف یا لغو کند.

دونالد ترامپ 13 جولای در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

گردهمایی شهر باتلر در فضای باز برگزار شد و با ضعف اطلاعاتی و امنیتی سرویس مخفی، ضارب توانست ترامپ را هدف قرار دهد گرچه خود بلافاصله کشته شد، در حال حاضر تحقیقات در مورد انگیزه ضارب از این تیراندازی در حال انجام است.

اف‌بی‌آی اعلام کرد: توماس متئو کروکس 20ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا به دلیل شکست در جلوگیری از سوء قصد به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده استعفا کرد.

وی در جلسه ادای شهادت به کنگره به قصور و ناکامی این سرویس مخفی آمریکا در حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ اذعان کرده بود.

همزمان سرویس مخفی به کمپین ترامپ درباره برگزاری گردهمایی در مکان‌های روباز هشدار داد و توصیه کرد که بهتر است به دلیل مسائل امنیتی کلیه گردهمایی‌ها در مکان‌های سرپوشیده برگزار شود.

اما دونالد ترامپ اعلام کرد که به زودی گردهمایی دیگری را در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا که هدف تیراندازی و ترور نافرجام قرار گرفت، برگزار می‌کند.

در همین حال نتایج نظرسنجی‌‌های جدید موسسه یوگاو نشان می دهد از سال 2015 تعداد آمریکایی‌هایی که اظهار کردند برای یک رئیس جمهور زن آماده هستند، 9 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی که پس از کناره گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری انجام شده، برای ارزیابی شانس ریاست جمهوری هریس در انتخابات ماه نوامبر انجام شده، حاکی از آن است که 49 درصد رای دهندگان درباره ایده داشتن یک رئیس جمهور زن، تردید دارند. 54 درصد مردم کشور برای پذیرش یک رئیس جمهور زن اعلام آمادگی کرده‌اند و 30 درصد رئیس جمهور زن نمی‌خواهند.

بر این اساس، شمار این افراد از سال 2015 کاهش یافته است. در آن سال، نتایج نظرسنجی مشترک یوگاو و اکونومیست نشان داد که 63 درصد رای دهندگان آمریکایی برای یک رئیس جمهور زن آماده بودند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های جدید نشریه وال استریت ژورنال که پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و ورود کامالا هریس به عرصه رقابت ها انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ با 49 درصد در مقابل کامالا هریس با 47 درصد در رقابت‌های انتخاباتی پیشتاز است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ