شروع جنگ گسترده علیه لبنان به منزله خودکشی رژیم صهیونیستی است

اقتصاد ایران: کارشناس لبنانی با اشاره به حادثه موشکی مجدل شمس و متهم نمودن حزب الله از سوی تل‌آویو، این اقدام را نشانه سردرگمی صهیونیست ها و عجله آنها برای نجات از جنگ غزه دانست.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عصر روز گذشته اصابت یک موشک پدافندی رژیم صهیونیستی به زمین فوتبال در شهرک دروزی نشین مجدل شمس در جولان اشغالی منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ سندی مدعی شد که با ارزیابی وضعیت ارتش و اطلاعاتی که در اختیار داریم، شلیک به مجدل شمس توسط حزب‌الله انجام شده است! وی مدعی شد که حزب‌الله عامل پرتاب موشکی است که در اوایل عصر روز شنبه به زمین فوتبال در مجدل شمس اصابت کرد و تلفات زیادی به‌همراه داشت.

حزب الله لبنان اما با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب انجام حمله به شهرک مجدل شمس تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان به طور قاطعانه ادعاهای منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف دشمن در خصوص هدف قرار دادن مجدل شمس، را تکذیب و ارتباط مقاومت اسلامی با این حادثه را به‌طور قاطعانه رد می‌کند.

مردم مجدل شمس در جولان اشغالی مواضع دیرینه ای در برابر اشغالگران دارند و فداکاری‌های بزرگی از مخالفت با یهودی سازی و سربازی اجباری گرفته تا حفظ هویت عربی از خود نشان داده اند. ولید جنبلاط رهبر جامعه دروزی لبنان نیز اعلام کرد: باتوجه به اینکه حزب‌الله حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است، نسبت به تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه و سوءاستفاده هشدار می‌دهیم. ما تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و تضعیف منطقه را محکوم می‌کنیم. در کنار مقاومت و مبارزانی هستیم که با جنایات اشغالگران مقابله می‌کنند.

در همین راستا خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری مهر با «علی عزالدین» کارشناس و تحلیلگر لبنانی به گفت وگو پرداخته است.

در ادامه این گفت و گو را می‌خوانیم:

در ادامه تلاش‌های سردرگم رژیم صهیونیستی برای برون رفت از باتلاق غزه و جنگ در اراضی اشغالی روز گذشته شاهد حادثه موشکی در منطقه مجدل شمس جولان بودیم که از همان ابتدا مقامات صهیونیستی بدون هیچ ادله‌ای حزب الله را متهم کردند با توجه به اظهارات جنبلاط رهبر جامعه دروزی به نظر شما این توطئه ممکن است سرآغاز فتنه‌ای جدید در داخل لبنان باشد؟

مواضع دگرگون ولید جنبلاط رهبر جامعه دروزی در سیاست داخلی بر اساس محاسبات خود و همچنین موضع ایشان در قبال جنگ جهانی سوریه، هرگز باعث مماشات وی با اشغالگری رژیم صهیونیستی نشده است. موضع جریان موحدون در لبنان، سوریه و اردن همواره با آرمان فلسطین است و منطقه مجدل شمس سابقه‌ای طولانی در مبارزه با صهیونیسم به ویژه در ابعاد اجتماعی و سیاسی دارد.

مردم مجدل شمس در جولان اشغالی مواضع دیرینه ای در برابر اشغالگران دارند و فداکاری‌های بزرگی از مخالفت با یهودی سازی و سربازی اجباری گرفته تا حفظ هویت عربی از خود نشان داده اند.

شروع جنگ گسترده علیه لبنان به منزله خودکشی رژیم صهیونیستی است

من معتقدم اتفاقی که دیروز برای مردم این منطقه رخ داد اقدامی اشتباهی از سوی ارتش صهیونیستی بوده است، اما اشتباهی آمیخته با بی تفاوتی! از آنجا که از زمان وقوع طوفان الاقصی، موشک‌های بسیاری از سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی به حومه این روستای استوار سقوط کرده است، اشغالگران دیروز با دروغی مضحک به سرعت اعلام کردند که از شهروندان خود دفاع خواهند کرد.

اما کسانی که اسرار امور را می‌دانند متوجه می‌شوند که صهیونیست‌ها اعراب جولان را شهروند نمی‌دانند و با جامعه جولان آن طور که ادعا می‌کنند، رفتار نمی‌کنند بلکه به دنبال بهانه‌ای برای جلب همبستگی جهانی و سو استفاده از این موقعیت هستند.

با گذشت نه ماه از جنگ غزه و جنگ درشمال اراضی اشغالی و بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا حادثه مجدل شمس می‌تواند دست آویزی برای نجات موقت رژیم صهیونیستی از باتلاق غزه باشد. نظر شما در این ارتباط چیست؟

با مقایسه اتفاقات دیروز و شتابزدگی صهیونیست‌ها برای اتهام‌زنی بدون کوچک‌ترین تحقیقات، میزان سردرگمی داخلی سرویس‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر ملأ می‌شود، چرا که از روز اول عملیات طوفان الاقصی تاکنون آنخا شاهد ناکامی‌های پی در پی و مستمری بوده اند.

شکست مفتضحانه سفر بنیامین نتانیاهو به ایالات آمریکا؛ شریک جنایت عصر علیه غزه و عملیات نابودی مردم و تلاش‌های او برای ظاهر شدن به عنوان یک قهرمان ملی برای پنهان کردن و سرپوش گذاشتن بر فساد و ناامیدی اش از تجاوز به غزه و پس از خسته شدن از تمام عناوینی که برای او هیچ نتیجه‌ای نداشت او را سردرگم کرده است و از این رو به دلیل ملاحظات فراوان قادر به برداشتن هیچ گام حساب نشده در شمال اراضی اشغالی نیست.

صحبت از جنگ در شمال، صحبت از جنگ همه جانبه و اعمال سناریوی قیامت در مورد رژیم صهیونیستی است. شاید صهیونیست‌ها دامنه حملات خود به لبنان را گسترش دهند، اما آنها می‌دانند که در این وضعیت مقاومت مکان‌های جدیدی را به لیست اهداف خود اضافه خواهد کرد.از جمله این ملاحظات؛ در بعد داخلی فروپاشی رژیم صهیونیستی، ضعف و شکنندگی جبهه داخلی، مواضع اپوزیسیون که سیاست‌های نتانیاهو را در مدیریت نبرد نظامی محکوم می‌کنند، مذاکره با مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا، ضعف و فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی و وابستگی به کمک‌های خارجی برای جلوگیری از فروپاشی بزرگ است.

ارتش رژیم صهیونیستی اگر چه از حمل و نقل هوایی آمریکا و کشورهای اروپایی در جهت تأمین ابزار برای کشتار مردم غزه استفاده می‌کند، اما باز هم از کمبود تجهیزات و ماشین آلات رنج می‌برد و از سوی دیگر این ارتش با معضلات اخلاقی، جنایت‌های جنگی و خودکشی فرماندهان میدانی روبرو است.

همچنین ارتش اشغالگر با کمبود شخصیت‌های قاطع در میدان روبرو است و از طرف دیگر با بحران اقتصادی میدانی دست و پنجه نرم می‌کند، و این به معنای متعادل نبودن هزینه‌های نظامی اعمال شده در مقایسه با نتایج روی زمین است.

استفاده بیش از حد از خشونت در منطقه‌ای کوچک با تمام تئوری‌های نظامی کاربردی در تناقض است و ترس نظامیان صهیونیستی از ترک خودروهای زرهی خود، آنها را به هدفی آسان برای قهرمانان مقاومت فلسطین تبدیل کرده است.

به نظر شما رژیم صهیونیستی که ماه‌ها است به دنبال یک جنگ فراگیر با لبنان است می‌تواند از این حادثه برای آغاز یک جنگ گسترده علیه لبنان استفاده کند؟

عوامل خارجی در امتداد محور مقاومت، از یمن تا لبنان، کار آغاز یک جنگ جدید، گسترده و همه جانبه را برای نتانیاهو بسیار سخت می‌کنند و تئوری‌های توخالی که توسط سیاستمداران و سران این رژیم مطرح می‌شود، او را وادار می‌کند که اولین تأثیرات فروپاشی را تجربه کند.

صحبت از جنگ در شمال، صحبت از جنگ همه جانبه و اعمال سناریوی قیامت در مورد رژیم صهیونیستی است. شاید صهیونیست‌ها دامنه حملات خود به لبنان را گسترش دهند، اما آنها می‌دانند که در این وضعیت مقاومت مکان‌های جدیدی را به لیست اهداف خود اضافه خواهد کرد. همچنان که پهپاد هدهد صحنه‌هایی را نشان داد و مقاومت موفق شد تمام لایه‌های دفاعی و اطلاعاتی دشمن را بشکند و در آن نفوذ کند، از این رو شروع یک جنگ گسترده علیه لبنان برای این رژیم به منزله خودکشی تمام عیار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ