مشورت خواهی از احزاب نشان تقویت آن‌ها در دولت چهاردهم است

اقتصاد ایران: رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران گفت: طرف قراردادن احزاب در تشکیل کابینه، نشانه تقویت احزاب در دولت چهاردهم است.

جمشید ایرانی دبیرکل حزب فرزندان ایران زمین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با پیشنهاد اعضای کابینه به کمیته‌ها و شورای راهبری انتخاب اعضای دولت چهاردهم از سوی حزب متبوع خود، گفت: ما در قالب جبهه اصلاح طلبان ایران که متشکل از ۸ حزب رسمی است، پیشنهاد خود را ارائه دادیم و مهمترین بخش پیشنهاد ما محمدرضا عارف برای تصدی معاون اول رئیس جمهور است.

وی در ادامه بیان کرد: احزاب با نگاه کارشناسی پیشنهادهای خود را به دولت ارائه می‌دهند. لازم است نسبت به پیشنهادهای خود نظارت و پایش نیز داشته باشند. این مغایر آن عده‌ای است که بدون هیچ ضابطه‌ای در تلاشند تا خود را معرفی کنند.

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران پیشنهاد احزاب برای تشکیل کابینه را به انتخاب افراد اصلح نزدیک‌تر دانست و افزود: این‌که از احزاب پیشنهادهایی گرفته شود در نوع خود بی‌بدیل است و این بیانگر توجه به نهادهای مدنی و احزاب در دولت چهاردهم است که مشارکت آن‌ها را در امور اجرایی جلب می‌کند. به نظرم به پیشنهاد احزاب در تشکیل کابینه به خوبی توجه می‌شود و اکثر افرادی که هم اکنون در کارگروه‌ها مشارکت دارند، از چهره‌های حزبی هستند.

ایرانی در رابطه با شیوه انتخاب لیست پیشنهادی جبهه اصلاح طلبان ایران، گفت: مشورت‌هایی با افراد صاحب صلاحیت انجام دادیم که شناخت کافی از فرآیندهای اجرایی هر وزارتخانه داشتند و به اهداف و کارکردهایی که باید انجام شود اشراف داشتند. پیشنهادها جمع‌آوری شد و تلاش بر این است تا در یک راهبرد مشخص، اعضای کابینه معرفی شوند و این‌طور نباشد که آن‌ها در دولت بخواهند جزیره‌ای عمل کنند و از راهبرد اصلی خارج شوند.

وی نظرخواهی از احزاب از سوی رئیس جمهور را به خودی خود موجب تقویت احزاب دانست و بیان کرد: همین موجب شد تا بسیاری از افرادی که فکر می‌کردند فعالیت حزبی مناسب نیست و اعلام می‌کردند که فعالیت حزبی ندارند، حالا این‌که احزاب طرف مشورت رئیس جمهور هستند یک اقدام مفید برای تقویت جایگاه آن‌ها به حساب می‌آید.

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران در بخشی از این گفت‌وگو عنوان کرد: آقای عارف هم در سخنرانی خود در جلسه ستادهای آقای پزشکیان اشاره کرد که با توجه به وضعیت خاصی که در شرایط کشور و منطقه در جریان است، باید از همه ظرفیت‌ها در دولت چهاردهم بهره ببریم و عملکرد دولت مبتنی بر اتحاد و گفت‌وگو و تخصص باشد. اجازه دهیم ایران برای همه ایرانی‌ها باشد و تلاش کنیم نشاط، دوباره به ایران بازگردد و با استفاده درست، از منابع انسانی کشورمان حفاظت کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ