این سایبرتراک یک مینی‌پی‌سی قدرتمند با پردازنده Ryzen 8000 و ۶۴ گیگابایت رم است

اقتصاد ایران: Xyber Team از مینی کامپیوتر جدید خود با ظاهری شبیه به سایبرتراک تسلا رونمایی کرد.

شرکت سایبر تیم (Xyber Team) اخیراً کمپین تأمین مالی خود را برای مینی کامپیوتر جدید Xyber XPC در پلتفرم Indiegogo آغاز کرده است. این مینی کامپیوتر قدرتمند که درون بدنه‌ای شبیه سایبرتراک تسلا جای دارد، از پردازنده‌‌ی قدرتمند Ryzen 7 8845HS شرکت AMD به‌همراه حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی پرسرعت M.2 NVMe 2280 بهره می‌برد.

بعید به‌نظر می‌رسد که سایبر تیم به‌دلیل مسائل مربوط به حق مالکیت معنوی، رسماً از نام سایبرتراک برای مینی کامپیوتر جدیدش استفاده کرده باشد، اما شباهت ظاهری این محصول به خودرو الکتریکی تسلا غیرقابل انکار است.

پورت‌های این مینی کامپیوتر به‌شکلی خلاقانه در قسمت سپر عقب آن تعبیه شده‌اند. در این بخش شاهد پورت برق DC، درگاه USB 3.1 نسل اول Type-A، پورت HDMI 2.1، دو پورت USB 3.1 نسل دوم Type-C با پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3.0 و جک ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی صدا هستیم. همچنین، درگاه فضای ذخیره‌سازی نیز از قسمت زیرین مینی کامپیوتر دردسترس قرار دارد، اما برای ارتقای رم باید دستگاه را کاملاً باز کرد.

مینی کامپیوتر XYBER XPC
Taki Udon

جذابیت‌های Xyber XPC به مشخصات فنی آن ختم نمی‌شود. طبق اعلام Xyber، این مینی کامپیوتر بدنه‌ی منیزیمی دارد که حس استحکام بسیار خوبی را القا می‌کند. درهای جانبی و در پشتی دستگاه نیز مثل نمونه‌ی واقعی سایبرتراک باز می‌شوند و در پشتی حتی رمپ کوچکی نیز دارد. تنها نکته‌ی ناامیدکننده، نبود کاور جمع‌شونده‌ی قسمت بار (Tonneau Cover) در این محصول است.

شاسی پلاستیکی‌ای که مادربرد Xyber XPC روی آن قرار دارد با ظرافت و دقت بالایی ساخته شده و شامل صندلی‌های کوچک، چرخ‌های پلاستیکی و لاستیک‌های نرم است. بُرد جانبی که در قسمت جلوی این مینی کامپیوتر فانتزی قرار دارد، چراغ‌های جلو و عقب را کنترل می‌کند. همچنین، امکان چرخاندن چرخ‌های جلوی مینی کامپیوتر مذکور با انگشتان دست وجود دارد.

مینی کامپیوتر XYBER XPC
مینی کامپیوتر XYBER XPC

در نگاه اول، پورت USB Type-A زیر قسمت جلوی Xyber XPC به‌نظر می‌رسد که کاربری آن مشخص نیست، اما تصور کنید بتوان با افزودن باتری کوچک، از این پورت برای تأمین انرژی چرخ‌های مینی کامپیوتر استفاده کرد؛ درست مشابه کاری که امروزه با درگاه لایتنینگ شارژ موس اپل انجام می‌دهیم. هرچند در نمونه‌ی اولیه‌ای که ما مشاهده کردیم، خبری از اسپیکر داخلی نبود، اما فضای کافی برای تعبیه‌ی آن در‌ نظر گرفته شده بود.

مقالات مرتبط:
  • این «قدرتمندترین مینی‌پی‌سی تاریخ» است
  • لنوو مینی‌پی‌سی جذاب YOGA Portal را برای خالقان محتوا معرفی کرد؛ رقیب ویندوزی مک‌استودیو

با وجود تعداد زیادی فن برای خنک‌سازی، Xyber XPC در حالت حداکثر توان خود یعنی ۶۰ وات با حداکثر سرعت فن‌ها، به دمای ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. بااین‌حال با کاهش توان به ۳۰ وات، دمای پردازنده به ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و صدای فن‌ها نیز به‌سختی قابل شنیدن است.

هنوز اطلاعاتی درمورد قیمت Xyber XPC وجود ندارد، زیرا این محصول هنوز در مرحله‌ی پیش از عرضه‌ی کمپین تأمین مالی خود قرار دارد. تیم سازنده‌ی مینی کامپیوتر سایبرتراکی اعلام کرده‌اند که درحال بهینه‌سازی بایوس و سیستم‌عامل آن هستند تا به بهترین عملکرد ممکن دست یابند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ