موضع رییس کمیته المپیک فلسطین نسبت به ورزشکاران و همتای اسرائیلی

اقتصاد ایران: جبرئیل رجوب، رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین، اعلام کرد که در این بازی‌های المپیک، با همتای اسرائیلی خود و هیچ‌یک از اعضای هیئت نمایندگی او دست نخواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل رجوب رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین، اعلام کرد که در این بازی‌های المپیک، با همتای اسرائیلی خود و هیچ‌یک از اعضای کاروران رژیم صهیونیستی دست نخواهد داد و تنها در یک صورت این کار را خواهیم کرد که آنها کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

او در مصاحبه‌ای با گاردین گفت: من هیچ مشکلی با دست دادن با کسی که حق تعیین سرنوشت و حق وجود ما را به رسمیت بشناسد، ندارم اما با کسی که این کار را نکند، دست نخواهم داد. این مسئله‌ای از روی ادب نیست، بلکه مسئله‌ای اصولی است و به آن پایبندیم.

رجوب تصریح کرد که اعضای هیات فلسطینی هیچ دستوری در مورد نحوه رفتار در مواجهه با رقبای اسراییلی دریافت نکرده‌اند و تصمیم ندارند منشور المپیک را نقض کنند. وی در این زمینه گفت: من از ورزشکاران می‌خواهم که به منشور المپیک پایبند باشند.

در حالی که از ورزشکاران اوکراینی خواسته شده بود تا در بازی‌های تابستانی امسال با ورزشکاران روس یا بلاروس دست ندهند، رجوب اعلام کرد که هیچ دستوری مشابه به هیات کاروان ۸ نفره فلسطینی داده نشده و هیچ اقدام مخالف با چهارچوب‌های المپیک رخ نخواهد داد. او گفت: ورزشکاران فلسطینی و من اصول کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) را رعایت خواهیم کرد و اگر احساس کنیم که از سوی هیات ما تخلفی صورت گرفته است، با آن مبارزه خواهیم کرد.

از قربانی نپرسید، از مجرم بپرسید

رجوب گفت: توپ در زمین طرف دیگر است. بروید از رییس کمیته ملی المپیک اسراییل بپرسید که چگونه می‌توانند سربازان خود را تشویق کنند، چگونه قهرمان جودوی آنها می‌تواند این اقدامات را انجام دهد. از قربانی نپرسید، از مجرم بپرسید.

این اظهارات او در اشاره به جودوکار رژیم صهیونیستی اظهار شد که به عنوان پرچم‌دار این کاروان انتخاب شده بود و تصاویری از موشک‌های اسرائیلی با متن «از طرف من به شما؛ با کمال میل» را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

طبق آمار کمیته المپیک فلسطین، حداقل ۴۰۰ ورزشکار از ۷ اکتبر در نوار غزه مجروح یا کشته شده‌اند و بسیاری از زیرساخت‌های ورزشی توسط بمباران‌های رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

رجوب اظهار داشت: ما نتوانستیم حتی یک ورزشکار از غزه بیاوریم. این کاروان ۸ نفره ۸۰ نفر از اعضای خانواده و نزدیکان خود را از دست داده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ