اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

اقتصاد ایران: زنجان- دولت سیزدهم هر چند نتوانست دوره چهار ساله خود را به صورت کامل به اتمام برساند ولی طی مدت فعالیت خود کارهای ناتمام زیادی را در استان زنجان تکمیل کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: احیای ۶۰ واحد صنعتی در استان زنجان با اشتغال‌زایی ۲۳۹۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۷,۴۳۹ میلیارد تومان همراه با احیای ۳۶ واحدهای معدنی با اشتغال‌زایی ۱۹۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد تومان از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان زنجان به‌شمار می‌رود، آماری که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان آن را اعلام کرد و خبر از اجرای ۱۰۰ طرح صنعتی در استان داد.

اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

آمار عملکردی دولت سیزدهم در حوزه صنایع حاکی از آن است که دولت شهید رئیسی توانسته با احیای ۴۰۱۰ واحد صنعتی در کشور از زمان روی کار آمدن، ظرفیت ۴۹۰۲ واحد صنعتی را افزایش دهد که مجموع این اقدامات و برآیند کار که مهم‌ترین دغدغه در این زمینه به‌شمار می‌رود، بیانگر آن است که با اقداماتی که دولت در این حوزه انجام داده، برای ۹۲ هزار و ۵۲۵ نفر شغل ایجاد شده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم در مردادماه ۱۴۰۰ با شعار «دولت مردمی؛ ایران قوی» تلاش دولت‌مردان برای انجام اقدامات شاخص و از همه مهم‌تر عملی کردن وعده‌های بر زمین مانده دولت‌های قبلی بود. از مرداد ۱۴۰۰ فعالیت‌های بزرگ و ارزشمند زیادی در استان زنجان به واسطه اقدامات دولت سیزدهم رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها در بخش‌های مسکن، راه، آب و البته احیای واحدهای صنعتی راکد بود.

سرمایه‌گذاری ۲۴۶ هزار میلیارد ریالی در زنجان با حمایت دولت شهید رئیسی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۴۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شده است، می‌افزاید: در دولت سیزدهم ۴۳۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۱۵ هزار و ۴۴۶ نفر راه‌اندازی شده است.

مجید گلشنی‌منفرد با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش صنعتی راهبردی استان زنجان در دولت سیزدهم بسیار مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود، اظهار می‌کند: تکمیل زنجیره صنایع نساجی، پوشاک، صنایع شوینده، کاغذ و صنایع فولاد از جمله اقداماتی بود که در استان زنجان و در طول خدمت دولت سیزدهم انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه احیای واحدهای راکد استان در دولت سیزدهم پیگیری و نتایج مطلوبی را در استان به همراه داشت، خاطرنشان می‌کد: احیای ۶۰ واحد صنعتی استان زنجان با اشتغالزایی ۲۳۹۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۷,۴۳۹ میلیارد تومان در دولت سیزدهم مؤید تلاش‌های انجام شده در این بخش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به احیای ۳۶ واحدهای معدنی استان با اشتغالزایی ۱۹۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم اشاره کرده و تصریح می‌کند: افتتاح و احیای هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری به‌روز ۲۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۱۷۴ نفر در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان و با حضور وزیر صمت در شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، زنجان و ایجرود انجام شد.

اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت و معدن استان داشت، عنوان می‌کند: از ظرفیت‌هایی که در دوره خدمت خالصانه این شهید بزرگوار به‌وجود آمد، باید بهترین بهره را ببریم تا ادامه‌دهنده شایسته‌ای در مسیر خدمت به مردم باشیم.

پرداخت ۹۸۴۹ فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های استان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، می‌گوید: در دولت سیزدهم بانک‌های استان زنجان ۹۸۴۹ فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردند که رقم آن ۱۲۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

عبدالرضا خاتمی می‌افزاید: در دولت سیزدهم پرداخت ۳۶ هزار و ۲۱۵ فقره وام ازدواج به زوجین زنجانی پرداخت شد.

وی ابراز می‌کند: در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۷۷۱ هزار و ۱۱۶ فقره تسهیلات به ارزش ۱۱۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۲۱۵ فقره به مبلغ ۵,۱۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوج‌ها پرداخت شده است، عنوان می‌کند: رقم پرداختی تسهیلات فرزندآوری نیز ۱۴۷۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به تعداد ۲۸ هزار و ۹۸۵ فقره است.

وی از آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه سفر رئیس‌جمهور به زنجان خبر داده و خاطرنشان می‌کند: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته، این تسهیلات در مرحله اول به ۲۵ هزار متقاضی و با همکاری ۶ بانک پرداخت می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان، اذعان می‌کند: مبلغ وام‌های پرداختی به همه متقاضیان ۱۵۰ میلیون ریال است که مراجعه به هنگام متقاضیان و تکمیل پرونده موجب تسریع در پرداخت‌ها می‌شود.

دستور رئیس‌جمهور شهید برای تسریع در جذب و تأمین اعتبار پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی روز ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ و در جریان دومین سفر استانی خود به زنجان با بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، سه دستور برای تسریع در اجرای آن را صادر کرد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان با قدمت ۱۹ ساله در شمال شهر زنجان در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ واقع شده است.

اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

وی در این بازدید، دستور داد ضمن واگذاری عملیات احداث ورزشگاه از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

پس از این اقدام، پیگیری‌ها برای رفع موانع پیش روی این پروژه مورد توجه مسؤولان قرار گرفت، استاندار زنجان اسفندماه پارسال از شتاب‌بخشی عملیات اجرایی پروژه و موضوع مهم‌تر، انتقال آن از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور سخن گفت؛ چراکه عملکرد خوبی نداشت، از طرفی مطالعات مقاوم‌سازی پروژه به ویژه سکوها نیز با جدیت مورد توجه قرار گرفت.

پس از مدتی تلاش‌ها به ثمر نشست و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که پیش‌تر در اختیار اداره ساخت و توسعه اماکن ورزشی وزارت ورزش بود، اجرای مابقی پروژه به استان واگذار شد.

اختصاص ۱,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای پروژه

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این خصوص اعلام کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیازمند ۲,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و تلاش داریم این پروژه تا شهریورماه امسال به سرانجام برسد.

جواد بازرگان اضافه می‌کند: از اعتبارات سال گذشته، ۱,۰۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت و برای امسال نیز بر اساس برآوردها، ۲,۰۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

وی به بازدید معاون تولید، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری اشاره کرده و یادآور می‌شود: این بازید در راستای مساعدت و تسریع بیشتر در تخصیص اعتبارات بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تصریح می‌کند: برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، همه دستگاه‌های متولی دست به دست هم دادند و اجرای طرح روند مناسبی دارد.

انتقال ساکنان منطقه محروم کوی فلسطین به واحدهای نوسازی مسکن ملی

رئیس‌جمهور شهید در بازیدی که از منطقه محروم کوی فلسطین شهر زنجان داشت، با حضور در منازل، دستور انتقال سریع ساکنان این منطقه را به واحدهای در حال ساخت مسکن داد، وعده‌ای که در سفر دور دوم و با تحویل کلید چندین واحد نهضت ملی مسکن به اهالی در واحدهای ساخته شده در کوی ثمین محقق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان می‌گوید: ۷۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور در آئینی با حضور آیت‌الله رئیسی در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

جعفر قزوینیان می‌افزاید: در این آئین ۱۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌های ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد و در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز ۱۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی ادامه می‌دهد: از مجموع این واحدها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و ۴۰۰۰ هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که به بهره‌برداری رسید.

اجرای طرح کلید به کلید در سفر رئیس‌جمهور شهید به زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین گریزی به طرح «کلید به کلید» زد و بیان می‌کند: طرحی در راه و شهرسازی با عنوان طرح «کلید به کلید» اجرا شد و واحدهای مسکونی که در بخش‌های ناکارآمد شهری هستند، با شرایط خاص جابه‌جا می‌شوند.

قزوینیان تاکید می‌کند: افرادی که واحدهای مسکونی در محله ناکارآمد شهری دارند، قیمت کارشناسی با ۱۵ درصد افزایش، نسبت به زمین یا واحدی که راه و شهرسازی تحویل می‌دهد با ۴۰ درصد کاهش قیمت کارشناسی، برای این افراد به صورت طرح کلید به کلید تبادل واحد می‌شود و در کوی زیتون و سایت‌های دیگر که طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود، بخشی به صورت مجزا و خارج از تعداد واحدهای پیش‌بینی شده برای سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن، برای جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور می‌شود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان که به مرحله واگذاری می‌رسد ساکنان کوی فلسطین نیز طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی انجام گرفته جابه‌جا شده و بر اساس این طرح ۱۲ خانواده از ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

رفع ۱۸ نقطه پرحادثه استان زنجان از ابتدای دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، می‌گوید: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ نقطه پرحادثه استان رفع شد که هفت نقطه مصوب کشوری و ۱۱ نقطه پرتصادف و مستعد نیز از پروژه‌های ابلاغی سازمان بود که با ۱,۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار رفع و اصلاح شد.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه ۲۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت شده است، می‌افزاید: همچنین بیش از ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان نیز روکش آسفالت شده است.

وی از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبدا استان به کل کشور خبر داد و تاکید می‌کند: میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی حمل شده از استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۲.۶ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان می‌کند: شناسایی مناطق مستعد حادثه استان، از جمله اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است.

اتمام بخش مهمی از پروژه‎های نیمه تمام رهاورد دولت سیزدهم در زنجان

اجرای بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و خدمات بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر دولت سیزدهم به کشور، اظهار می‌کند: در دوره خدمت دولت سیزدهم بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان زنجان اجرا شده است.

رحیم سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۱۳۰ کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز در استان اجرا شده است، می‌افزاید: در طول خدمت دولت سیزدهم ۱۶ درصد به شبکه‌های تغذیه‌ای و انتقال استان افزوده شد.

وی از نصب بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید در این مدت خبر داد و اظهار می‌کند: با تلاش و همت مسؤولان و همکاران شرکت گاز، ۱۲ هزار و ۵۷۴ انشعاب جدید روستایی و بیش از ۳۰۰۰ انشعاب شهری در استان به شبکه گازرسانی کشور متصل شده‌اند.

این مسؤول با اشاره به بهره‌مندی ۱۳۸ روستای استان از نعمت گاز در طول خدمت دولت شهید رئیسی و استمرار اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، ادامه می‌دهد: با وجود اینکه اکثر روستاهای باقی‌مانده در مسیرهای صعب‌العبور و سخت‌گذر واقع شده و عملیات گازرسانی به این روستاها به خاطر ناهمواری مسیر، کوهستانی بودن و واقع شدن راه دسترسی آن‌ها در سطوح شیب‌دار و سنگلاخی به سختی انجام می‌شود، پیمانکاران و کارکنان شرکت گاز زنجان در راستای انجام تعهدات خود و خدمات‌رسانی به هم‌وطنان پای کار هستند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ