دلایل سومی نونهالان کشتی ایران در آسیا از زبان طهماسبی

اقتصاد ایران: سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان تاکید کرد این تیم می‌توانسته قهرمان آسیا شود اما دخالت تورلیخانوف و همچنین پایبندی به نتایج مسابقات کشوری عنوان سومی را رقم زد.

- اخبار ورزشی -

حسن طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره مسابقات قهرمانی آسیا که با سومی تیم ایران به پایان رسید، اظهار داشت: دو سال قبل مسعود واحدی هدایت تیم را برعهده داشت، امسال من آمدم و شناخت آنچنانی از مسابقات رسمی رده نونهالان نداشتم، اما سطح مسابقات بسیار بالا بود و دوستانی چون جاسم امیری (سرمربی نونهالان فرنگی) که سال‌های قبل هم بودند، می‌گفتند مسابقات امسال درمقایسه با گذشته در سطح بالاتری برگزار شد. مثلا تیم ژاپن هیچ‌وقت با تیم کامل در این رده نمی‌آمد. آنها معمولا 3-4 کشتی‌گیر بیشتر نداشتند اما اینجا با تیم کامل آمدند و همه‌ در یک سطح، قوی، فنی و آماده بودند که معلوم بود چند سال است کار می‌کنند. فنونی که اجرا می‌کردند این را نشان می‌داد. آنها خیلی پرقدرت ظاهر شدند.

وی درباره تیم ایران گفت: برای انتخاب تیم، مسابقات قهرمانی کشور را مبنا قرار دادیم، وگرنه می‌توانستیم با تیم بهتری راهی مسابقات آسیایی شویم. اگر آنهایی که به هردلیلی در رقابت‌های کشوری کشتی نگرفتند اضافه می‌شدند با وجود قوی بودن تیم ژاپن، می‌توانستیم اول شویم.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد درپاسخ به این سوال که برخی می‌گویند سومی نونهالان آزاد ایران در آسیا در مورد نسل جدید کشتی نگرانی‌های ایجاد می‌کند، گفت: نه اینطور نیست، ما در همین مسابقات هم می‌توانستیم 5 طلا بگیریم. در 4 وزن به فینال آمدیم، فینال یک وزن‌مان با حریف قزاق بود که شخصا خود تورلیخانوف وارد شد و کاری کردند که کشتی‌گیر 75 کیلوگرم ما ببازد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد چهار طلا در مشت‌مان بود.

طهماسبی ادامه داد:کشتی‌گیر 68 کیلوگرم ما هم باید طلا می‌گرفت چون سطح فنی‌اش فراتر از کشتی نونهالان بود اما زمانی که با کشتی‌گیر ژاپنی مبارزه داشت، همزمان سه کشتی‌گیر دیگرمان هم در نیمه‌نهایی مبارزه داشتند و من تشخیص دادم که ملی‌پوش 75 کیلوگرم‌مان بیشتر به حضور خودم احتیاج دارد، زمانی که این مبارزه تمام شد، به کُچ امیرعلی فراستی رفتم که چهار پوئن هم عقب بود او نتیجه را 7-7 مساوی کرد ولی درنهایت به خاطر اخطاری که داشت، بازنده شد. یک مقدار بدشانسی گریبانگیر ما شد.

سرمربی تیم ملی آزاد نونهالان یادآور شد: نسل خیلی خوبی داریم و این نتیجه هرگز ناامیدکننده نیست. جا دارد از علیرضا دبیر به خاطر حمایت‌هایش تشکر کنم ولی به هرحال سال المپیک هست و همه‌ ما درک می‌کنیم که اولویت باید تیم ملی بزرگسالان باشد. ضمن اینکه ترافیک مسابقه در همه رده‌های سنی وجود دارد و فدراسیون کارش سخت است.

طهماسبی تاکید کرد: ما دوست داشتیم این تیم بهتر آماده شده و پیش از آسیایی تورنمنت بین‌المللی برویم اما در رده نونهالان تورنمنت نیست یا باید در تورنمنت رده سنی بالاتر شرکت یا اینکه خودمان از 3-4 تیم دعوت کنیم، اما امکان این کار در سال المپیک مهیا نشد و بچه‌های ما بدون تجربه بین‌المللی به مسابقات آسیایی رفتند. علاوه بر این، هر کسی که در رقابت‌های کشوری اول شد را به مسابقات بردیم. دربین قهرمانان، تنوع استانی داشتیم، مثلا از یزد و استان خودم گلستان قهرمان شدند و به عضویت تیم ملی درآمدند و به نوعی همین‌ها در آسیایی باخت دادند چون استان‌های‌شان به لحاظ فنی، پایین‌تر از مازندران و تهران هستند.

طهماسبی در عین حال که تاکید دارد اگر بدشانسی نمی‌آوردیم با همه این اوصاف باز هم قهرمان می‌شدیم، خاطرنشان کرد: دستاورد بزرگ ما این بود که همه بچه‌ها زیر می‌گرفتند. می‌توانید تک تک کشتی‌های بچه‌هایی که مدال گرفتند را ببینید، همه با زیرگیری به پوئن رسیدند. 7-8 ماه روی این کار کرده بودیم. خودم از زیرهایی که کشتی‌گیران 75 و 85 کیلوگرم‌مان گرفتند، لذت بردم. این چیزی بود که می‌خواستیم و محقق شد. این را هم در نظر بگیریم که اگر بخواهیم روی قهرمانی در رده سنی نونهالان تمرکز کنیم، قهرمان خواهیم شد اما ممکن است خیلی چیزها را از دست بدهیم اگر بخواهیم به هر قیمتی که شده، قهرمان شویم. کشتی آزاد آسیا خیلی پیشرفت کرده، روی رده‌های پایه خیلی سرمایه‌گذاری کردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان گفت: جا دارد از همه مربیان ایران که برای کشتی زحمت می‌کشند و عواملی که در آماده‌سازی تیم کمک کردند، تشکر کنم و گلایه کوچکی هم از برخی داشته باشم که اجازه می‌دهند شاگردان‌شان وزن کم کنند. در چهار وزنی که نتیجه نگرفتیم، بچه‌ها یک مقدار وزن کم کرده بودند، این بچه‌ها گناه دارند، برخی از کسانی که در مسابقات کشوری اول شدند، رژیم پنهانی داشتند و ما این را دیر و در اردوی تیم ملی متوجه شدیم که دیگر در روزهای آخر کاری از دست‌مان برنمی‌آمد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ