پردازنده موبایل بعدی هواوی احتمالاً ۵ نانومتری است و فناوری مشابه Frame Generation انویدیا دارد

اقتصاد ایران: هواوی احتمالاً درحال توسعه‌ی پردازنده‌ی موبایلی ۵ نانومتری با فناوری شبیه Frame Generation انویدیا است.

براساس پستی در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo تراشه‌ی درحال توسعه‌ی هواوی براساس فرایند ۵ نانومتری و فناوری‌ای شبیه Frame Generation انویدیا به نام Frame Interpolation عرضه خواهد شد. اگرچه از سیستم‌-روی‌-چیپ آن اطلاعاتی در دسترس نیست، احتمالاً تراشه‌ی جدید سری ۹ کرین باشد؛ چراکه از مدت‌ها پیش زمزمه‌ی آن وجود دارد.

Frame Generation و Frame Interpolation فناوری جدیدی نیستند؛ FG برای اولین‌بار توسط انویدیا توسعه داده شد و در بهبود کیفیت و ارتقای نرخ فریم محتوای ویدیویی مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر نیز در تلویزیون و برخی از گوشی‌ها با افزودن فریم‌هایی بین فریم‌های اصلی، اجرای روان‌تری به کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین این گزارش به تکنیک «جبران بافر» نیز اشاره می‌کند؛ احتمالاً منظور تکنیک‌هایی است که تأخیر ناشی از درون‌یابی فریم را جبران یا خنثی می‌کند. درون‌یابی فریم می‌تواند مزیت‌هایی همچون گیم‌پلی روان را به گیمرها ارائه دهد؛ به‌خصوص در عناوینی که گرافیک گوشی را تحت فشار قرار می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • معرفی گوشی پرچم‌دار میت ۷۰ به‌دلیل مشکلات سیستم‌عامل و تراشه هواوی به تأخیر افتاد
  • هواوی امسال پردازنده ۵ نانومتری چینی می‌سازد

فناوری درون‌یابی فریم ممکن است در کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری، هنگام اجرای بازی‌های طولانی مؤثر باشد. البته در صورت درست بودن این شایعه، هواوی اولین سازنده‌‌ای نیست که فناوری یادشده را پیاده‌سازی می‌کند؛ وان پلاس ۱۲ با ویژگی‌ای به نام HyperRendering دقیقاً مانند فناوری انویدیا و هواوی، فریم‌هایی بین فریم‌های اصلی اضافه می‌کند.

انتظار می‌رود پردازنده‌ی جدید ۵ نانومتری هواوی در گوشی هواوی سری میت ۷۰ استفاده و معرفی شود. سری میت ۷۰ اولین سری با HarmonyOS NEXT خواهد بود. صفحه‌نمایش LTPO با وضوح 1.5K، دوربین اصلی Omnivision OV50K با دیافراگم متغیر، باتری بزرگ با فناوری الکترود منفی سیلیکونی، اسکن چهره‌ی سه‌بعدی و پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای از مشخصات احتمالی سری میت ۷۰ خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ