این پد حرارتی، با بالا رفتن دمای پردازنده از جامد به مایع تبدیل می‌شود

اقتصاد ایران: پد حرارتی نارسانای PhaseSheet PTM با استفاده از فناوری تغییر فاز، در صورت رسیدن دمای پردازنده به ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد از جامد به مایع تبدیل می‌شود.

شرکت Thermal Grizzly از محصول جدید خود برای خنک‌سازی پردازنده و گرافیک لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. پد حرارتی PhaseSheet PTM با استفاده از فناوری تغییر فاز، عملکردی بهینه و ایمن ارائه می‌دهد.

طبق اعلام Thermal Grizzly، پد حرارتی PhaseSheet PTM از ماده‌ای با قابلیت تغییر فاز بهره می‌برد که ویژگی‌های فیزیکی آن باتوجه‌به دما تغییر می‌کند. این محصول مانند هر پد حرارتی معمولی دیگری در دمای اتاق جامد است، اما در دماهای بالاتر از ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد به مایعی با اصطکاک بسیار پایین تبدیل می‌شود و رفتاری مشابه خمیر‌سیلیکون از خود نشان می‌دهد.

پد حرارتی PhaseSheet PTM
Thermal Grizzly

فناوری تغییر فاز برای به‌ حداقل‌ رساندن پدیده‌ی پمپاژ معکوس در خمیر سیلیکون‌های سنتی طراحی شده است. پمپاژ معکوس به وضعیتی اشاره دارد که در آن خمیر سیلیکون به‌دلیل انبساط و انقباض‌های میکروسکوپی فلز در هیت‌سینک یا درپوش محافظ پردازنده (CPU IHS)، به‌تدریج از بین این دو سطح خارج می‌شود. پدیده‌ی مذکور می‌تواند تأثیر فرایند خنک‌سازی را در طول زمان کاهش دهد.

پد حرارتی PhaseSheet PTM
پد حرارتی PhaseSheet PTM
پد حرارتی PhaseSheet PTM

پد حرارتی PhaseSheet PTM به‌لطف فناوری تغییر فاز بسیار کمتر در معرض پمپاژ معکوس قرار می‌گیرد و درنتیجه طول‌ عمر بالاتری دارد. امکان استفاده‌ی مجدد از این پد حرارتی نارسانا وجود دارد؛ بنابراین می‌توان با خیال راحت از آن روی قطعاتی مثل ازجمله پردازنده‌ها و گرافیک لپ‌تاپ‌ها که درپوش محافظ ندارند، استفاده کرد. در مقام‌ مقایسه، پدهای حرارتی سری Kryosheet شرکت Thermal Grizzly رسانای الکتریکی هستند و در صورت استفاده‌ی مجدد به‌راحتی آسیب می‌بینند.

مقالات مرتبط:
  • انواع فن‌های خنک‌کننده کیس که باید بشناسید
  • خنک کننده CPU می‌خواهید؟ ارزان‌ترین‌ مدل‌های آبی و بادی را با زومیت پیدا کنید

برای استفاده‌ی بهینه از پد حرارتی PhaseSheet PTM با کمترین ضخامت لایه و دریافت بهترین عملکرد، به فشاری معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیوتن نیاز است. پس‌ از نصب، حداکثر توان این پد حرارتی در دفع گرما بعد از حدود ۱۰ چرخه‌ی دمایی بالاتر از ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تثبیت می‌شود. Thermal Grizzly پد حرارتی PhaseSheet PTM را در ابعاد ۵۰ در ۴۰ میلی‌متر و با قیمت ۱۰٫۵۹ دلار به‌فروش می‌رساند.

پدهای حرارتی مانند PhaseSheet نسبت‌ به خمیر سیلیکون‌های معمولی مزیت‌های متعددی دارند. ماهیت جامد آن‌ها باعث می‌شود در صورت نیاز به‌راحتی قابل‌ تعویض باشند و به‌دلیل مواجه‌نشدن با پدیده‌ی پمپاژ معکوس، طول‌ عمر بالایی دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ