مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

اقتصاد ایران: بیجار- شاعر بیجاری با تشریح دغدغه های فعالان حوزه ادبیات، گفت: حمایت از هنرمندان، شاعران و نویسندگان یک ضرورت مهم است که باید به آن پرداخته شود.

علی احسان فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنده متولد سال ۵۰ و ساکن شهرستان بیجار هستم و علاوه بر اینکه مهندس عمران می‌باشم از ده سالگی به فعالیت‌های حوزه شعر علاقمند شدم.

وی افزود: آغاز کار من با سرود و نوحه در وصف اهل بیت (ع) بود و در مسابقات مدارس در سطح استانی و کشوری شرکت می‌کردم.

وی ادامه داد: زمانی که متوجه شدم عرصه شعر کلاسیک یک شکل و شمایل خاصی دارد بالاخص غزل، بیشتر تمرکزم را در این حوزه قرار دادم و دو مجموعه غزل را با نام گاهی به سرم میزند آدم بشوم و سلام ای ماه مادر زاد را به چاپ رساندم و اکنون ۱۰ مجموعه مشترک دارم.

مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

فریدونی گفت: در این مسیر مشوق‌ها و اساتید من، برادرم استاد علی اصغر فریدونی بوده و هستند و همچنین استاد علی بهمن احمدی از شعرای برجسته کشور و مرحوم شاهرخ اورامی که من را به شعر کردی ترغیب می‌کردند.

وی ادامه داد: بیش از پنجاه عنوان کشوری را کسب کرده‌ام و در جشنواره بین المللی فجر در سال ۸۶ نیز برگزیده شدم و در اولین جشنواره رضوی مقام اول را کسب کردم و در ده‌ها جشنواره شعر عاشورایی مقام اول را در سطح کشور کسب کردم و در جشنواره شعر وحدت و آخرین منجی موفق به کسب عناوین برتر شدم و در ده‌ها جشنواره شعر منطقه‌ای و کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر شدم.

کسب ده‌ها عنوان برتر کشوری در حوزه شعر دفاع مقدس

شاعر برجسته بیجاری به فعالیت خود در حوزه دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه دفاع مقدس بیش از ده‌ها عنوان برتر کشوری را توانسته‌ام کسب کنم و در حوزه شعر دفاع مقدس و شهر آئینی فعالیت زیادی دارم.

وی گفت: علاقه زیادی به شعر آئینی دارم و در این حوزه هم کتاب را در دست چاپ دارم و یک مجموعه رباعی و دو بیتی را نیز در دست چاپ دارم که به زودی به مرحله چاپ خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری نیز داور بوده‌ام و در بیش از ده جشنواره شعر انتظار منطقه‌ای دبیر جشنواره بوده‌ام و در جشنواره مرد میدان در سال گذشته دبیر این جشنواره کشوری بوده‌ام.

مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

فریدونی در ادامه به میزان استقبال مردم از کتاب اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی امروز به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است و کتاب‌های صوتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد فروش کتاب‌های کاغذی کمتر شده است.

کاهش مطالعه مردم نگران کننده است

شاعر بیجاری ادامه داد: این نگرانی بزرگی است که میزان مطالعه مردم کاهش یافته است و یا اینکه به صورت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فریدونی اضافه کرد: قیمت بالای چاپ نیز یکی از معضلات بزرگ حوزه چاپ و نشر است.

فریدونی گفت: از مسؤلین انتظار حمایت‌های مادی و معنوی داریم تا این حوزه مغفول واقع نشود و به مردم توصیه می‌کنم خواندن کتاب را فراموش نکنند و در هر زمان که می‌توانند به مطالعه بپردازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ