دولت برای مردم با مردم در میان مردم از ظرفیت مردمی استفاده کند

اقتصاد ایران: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دولت محترم برای مردم با مردم در میان مردم از ظرفیت مردمی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در حسینه امام خمینی (ره) فرمودند: روز تنفیذ آخرین برگ از کتاب قطور و پرمضمونی است که ملت ایران در انتخابات تدوین کردند و در قفسه افتخارات کشور ایران ماندگار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: خدا را شاکریم که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با وجود فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس جمهور شهیدمان به بهترین وجه انجام گرفت؛ با آرامش و سلامت، رقابت بود و شاهد برخورد اخلاقی رقبا با رئیس جمهور محترم بعد از انتخابات بودیم که بسیار تحسین برانگیز بود.

مردم سالاری که در کشور داریم ارزان و آسان به دست نیامده است

رهبر انقلاب تاکید کردند: می‌دانم که نقش آقای مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و هیئت دولت را در مدیریت کشور در این دو ماه را یادآوری و از آنان تشکر کنم. نقش مهمی را ایفا کردند. ما یک مردم سالاری با رقابت در کشور داریم که ارزان و آسان به دست نیامده و نتیجه قیام مردم در قبال یک وضع نابسامان و مصیبت باری است که در گذشته در این کشور وجود داشته است.

کار بزرگ امام بزرگواران این بود که مردم در سرنوشت خود دخیل شوند

ایشان تاکید کردند: کار بزرگ امام بزرگواران این بود که مردم در سرنوشت خود دخیل شوند. قبل از اینکه ملت ایران به رهبری امام (ره) به مردم سالاری دست یابد، ما فقط تجربه مشروطیت را داشتیم که مشروطیت تجربه‌ای ناکام بود، چرا که یک رهبری قدرتمند بر سرکار نبود و از همان اولین روزها کشور دچار مشکل شد و حدود ۱۵ سال کشور درگیر آشوب بود و بعد هم دیکتاتوری خشن رضاشاهی روی کار آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: همه زحمات ملت با روی کار آمدن رضا پهلوی بر باد رفت. خصوصیت بارز پهلوی اول، دیکتاتوری خشن و مظلوم کشی و فشار به مردم و از طرف دیگر ذلت و انفعال در برابر عوامل خارجی بود. در ادامه، رضاشاه گرایش به آلمان هیتلری پیدا کرد و همان انگلیسی‌ها که او را سرکار آوردند، او را اخراج کردند و پسر نالایقش را جایگزینش کردند. محمدرضا هم راه پدرش را رفت و به مردم سخت گیری می‌کرد و در مقابل به بیگانگان برای تصرف منابع ملی ایران و عمدتاً نفت کمک می‌کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اداره کشور در آن مقطع تابع اراده بیگانگان بود و بر مردم فشار زیادی تحمیل می‌شد. کار به جایی رسید که محمدرضا پهلوی برای سرنگون کردن یک دولت ملی به آمریکا و انگلیسی‌ها متوسل شد و کودتا کردند و دولت سرنگون شد و از این خیانت آشکاراتر نمی‌توان تصور کرد. ملت ایران هرگز دخالت در اداره کشور را تجربه نکرده بود که انقلاب اسلامی به دست امام بزرگوار این موضوع یعنی مردم سالاری دینی را به مردم هدیه داد.

همه ما باید به رئیس جمهور کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهد

ایشان متذکر شدند: ما تاکنون ده‌ها انتخابات داشتیم و همه همراه با رقابت، سلامت و با حضور باصلابت مردم بوده است. انگیزه دار بودن مردم پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است که همواره وجود داشته و انتخابات اخیر هم به خوبی انجام شد و مردم رئیس جمهور شایسته ای را انتخاب کردند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: همه ما باید به رئیس جمهور و دولت کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهند.

دولت محترم و رئیس جمهور از این ظرفیت عظیم مردمی استفاده کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه توصیه‌هایی را به دولت چهاردهم کرده و فرمودند: توصیه اول این است که کشور ما بزرگ است و مردم ما بزرگ هستند و در میان مردم کسانی که صاحب فکر و آرای جدید هستند، بی شمار هستند. این یک ثروت عظیم ملی است و باید از آن استفاده کرد. دولت محترم و رئیس جمهور محترم برای مردم و با مردم و در میان مردم از این ظرفیت عظیم مردمی استفاده کند و از آن برای رسیدن به اهداف و راهی که می‌خواهند بروند، بهره بگیرند.

ایشان تاکید کردند: ثروت‌های مادی و طبیعی کشور هم بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا به حال از آن استفاده کرده‌ایم. ما می‌توانیم کارهای بزرگی را با اتکا به ثروت انسانی و طبیعی انجام دهیم که شرطش آن است که همت بلند داشته باشیم.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ