نبیه بری: مقاومت لبنان هرگز از قواعد درگیری فراتر نرفته است

اقتصاد ایران: رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره با نقض قطعنامه ۱۷۰۱ غیرنظامیان لبنانی را مورد هدف قرار داده است، هرگونه نقش حزب‌الله در حادثه مجدل شمس را تکذیب و تاکید کرد مقاومت از ابتدای نبرد دائما به قواعد درگیری پایبند بوده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از حادثه انفجار دیروز در شهرک مجدل شمس واقع در جولان اشغالی سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از غیرنظامیان شد و صهیونیست‌ها تلاش داشتند این حادثه را به حزب الله ربط دهند، دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که لبنان همه اقدامات خشونت آمیز و هر حمله‌ای علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند و خواستار توقف فوری درگیری در همه جبهه‌هاست.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در این زمینه تاکید کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و در تضاد با اصول انسانیت است.

از طرف دیگر «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان که تحولات جبهه جنوبی را دنبال می‌کند، در تماسی تلفنی که هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد با او برقرار کرده بود، گفت: از بیش از 9 ماه گذشته تاکنون روستاهای جنوبی لبنان به ویژه روستاهای مرزی، به طور مستمر در معرض تجاوزات اسرائیل قرار داشته‌اند و این رژیم با سلاح‌های ممنوعه بین المللی از جمله فسفر سفید همواره غیرنظامیان، زمین‌های کشاورزی، خدمه آمبولانس و اصحاب رسانه را هدف قرار داده است.

رئیس پارلمان لبنان افزود: اما با وجود همه این تجاوزات آشکار اسرائیل که نقض فاحش قطعنامه 1701 است، لبنان و مقاومت آن همواره به این قطعنامه و قواعد درگیری پایبند بوده و هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نداده‌اند.

نبیه بری تصریح کرد:بیانیه مقاومت لبنان که در آن مسئولیت حادثه انفجار در مجدل شمس واقع در جولان اشغالی سوریه را بر عهده نگرفته و همه ادعاها در این زمینه را تکذیب کرد، به طور قاطع تایید می‌کند که لبنان و مقاومت آن هیچ نقش و مسئولیتی در قبال این اتفاق ندارند.

این واکنش‌ها بعد از آن است که دیروز منابع صهیونیستی اعلام کردند، در حادثه انفجار در شهرک مجدل شمس واقع در جولان اشغالی دست کم 10 غیرنظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در حالی که صهیونیست‌ها تلاش داشتند، این حادثه را به حزب الله نسبت دهند، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد و به صورت قاطع همه ادعاهای دروغین در این زمینه را تکذیب می‌کند.

بعد از آن رسانه‌های عبری شروع به ارائه اطلاعات قطره چکانی درباره اشتباه محاسباتی تشکیلات پدافندی این رژیم کرده و گزارش دادند، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که پدافند هوایی اسرائیل در رهگیری موشک‌های شلیک شده در مجدل شمس دچار خطای محاسباتی شده است.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که پدافند هوایی ارتش اسرائیل در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای مجدل شمس واقع در جولان دچار اشتباه شده است.

این درحالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بعد از این حادثه و درحالی که لفاظی‌ها ضد حزب‌الله را تکرار می‌کرد حتی حاضر به پایان دادن به تعطیلات خود در آمریکا نشد؛ مسئله‌ای که با خشم شدید صهیونیست‌ها همراه بود.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اهالی مجدل شمس از واکنش نتانیاهو به این اقدام و اینکه حاضر نشد بازگشت خود را به جلو بیاندازد عصبانی بوده و تاکید می‌کنند نتانیاهو هیچ توجهی به آنها نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ